فراخوان دریافت آثار برای تجلیل از برگزیده‌های حوزه آینده‌پژوهی کشور
کد خبر: 4197079
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

فراخوان دریافت آثار برای تجلیل از برگزیده‌های حوزه آینده‌پژوهی کشور

دبیرخانه شورای آینده‌نگاری فرهنگستان علوم در مراسم روز جهانی آینده از برگزیده‌های حوزه آینده‌پژوهی کشور که حائز شرایط بوده‌اند تجلیل می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، دبیرخانه شورای آینده‌نگاری این فرهنگستان با هدف تکریم و نکوداشت پژوهش‌های مؤثر در زمینه‌ آینده‌پژوهی در نظر دارد تا در مراسم روز جهانی آینده از پدیدآورندگان آثاری که حائز شرایط بوده‌اند تجلیل کند.

در همین راستا از تمامی پژوهشگران حوزه‌های مطالعات آینده، سیاست‌گذاری، حکمرانی، مدیریت و سایر حوزه‌های مرتبط دعوت به عمل می‌آید تا آثار خود در بخش مقالات، طرح‌های پژوهشی، رساله دکترا و کتب، با موضوع آینده‌پژوهی را برای بررسی از طریق وبگاه فرهنگستان علوم به نشانی www.ias.ac.ir در بخش دبیرخانه شورای آینده‌نگاری یا از طریق رایانامهforesight@ias.ac.ir با عنوان «شرکت در فراخوان آثار برگزیده روز جهانی آینده1402» ارسال نمایند.

شرایط پذیرش آثار

آثاری به فرآیند داوری وارد خواهند شد که در زمان ارسال دارای گواهی اختتام باشند. بدین معنا که مقالات پذیرفته‌شده، طرح‌های پژوهشی دارای حسن انجام کار، رساله‌های دکترا دفاع شده و کتب چاپ‌شده اجازه ورود به بخش داوری را خواهند داشت.

برای آثار به زبان فارسی مبنای ورود اختتام/پذیرش/دفاع/انتشار سال 1400 به بعد و برای آثار انگلیسی سال 2020 به بعد است.

گواهی آثار برگزیده فارسی تنها به زبان فارسی و برای آثار انگلیسی به دو زبان و در تمامی موارد با نام صاحبان اثر صادر خواهد شد.

موضوعات همراستا با مسائل اولویت‌دار کشور، و علوم و فناوری‌های نوین در اولویت قرار دارند.

حداکثر زمان ارسال آثار ساعت 24 روز 25 بهمن‌ماه 1402 خواهد بود و این زمان غیرقابل تمدید است.

برای بررسی آثار در بخش مقالات ارائه اصل مقاله، در بخش طرح‌ها، ارائه اطلاعات شناسنامه طرح(برای بررسی پیش از داوری) و پس از ورود به مرحله داوری گزارش نهایی طرح، در بخش کتب ارائه صفحه شناسنامه کتاب، و در بخش رساله‌هاارائه صورت‌جلسه دفاع و چکیده رساله (برای بررسی پیش از داوری) و فایل رساله پس از ورود به مرحله داوری نهایی الزامی است. بدیهی است، در صورت وجود نقص در مدارک اثر وارد فرایند داوری نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha