اعتکاف بانوان دانشجوی دختر کردستانی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
کد خبر: 4196038
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

اعتکاف بانوان دانشجوی دختر کردستانی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری دردانشگاه علوم پزشکی کردستان از معتکف شدن 205 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه‌های مختلف استان در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشجویان به مدت سه روز در مسجد کوثر دانشگاه علوم پزشکی کردستان معتکف می‌شوند.

محمد بهنصر، معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

حجت‌الاسلام محمد بهنصر، معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با تبریک فرا رسیدن ایام اعتکاف رجبیه گفت: روزهای  13 و 14 و 15 ام ماه رجب فرصتی است تا مسلمانان نفسی با خود و خدا خود تازه کنند و از نسیم رحمت الهی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره اعتکاف دانشجویی در دانشگاه‌های استان افزود: اعتکاف دانشجویی استانی امسال با استقبال خوب و گسترده دانشجویان دانشگاه‌های استان کردستان روبرو شد.

معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: نزدیک به 205 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان در این اعتکاف ثبت‌نام کردند و دانشگاه علوم پزشکی کردستان میزبان دانشجویان معتکف خواهر دانشگاه‌های استان شد.

وی با اشاره به شروع معتکف شدن دانشجویان از دیروز، 5 بهمن در مسجد کوثر دانشگاه خبر داد و گفت: اعتکاف ماه رجب با استقبال دانشجویان دختر دیروز، پنجم بهمن در مسجد کوثر دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد و تا سه روز این مراسم معنوی ادامه خواهد داشت.

حجت‌‌الاسلام بهنصر افزود: از آداب این عمل عبادی کنارگذاشتن کارهای دنیوی سرگرم‌کننده و مشغول‌کننده بوده که گرچه این امر سخت است ولی هرچه این شرایط روحی و ذهنی و عملی بیشتر ایجاد شود، بهره معتکف بیشتر خواهد شد.

وی یادآور شد: انسانی که در روزمرگی دنیای پرمشغله و سرگرم‌کننده و فریبنده امروز زیست می‌کند، طبیعتا هویتی کاذب و برساخته از فضای اجتماعی یا فضای مجازی دارد که متفاوت از هویت واقعی‌اش پیدا کرده است و او را دچار خود فراموشی، بی‌هویتی و سردرگمی می‌کند و اگر تدبیری برای این امر نداشته باشد، می‌تواند دچار چالش‌های عمیق روحی، بحران‌های هویتی، اعتقادی و اخلاقی شود.

معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان گفت: ایام اعتکاف بهترین فرصت برای تحقق این امر بوده است که پیوندی دوباره بین انسان و ارزش‌های معنوی‌اش ایجاد خواهد کرد و به نوعی برگشتی دوباره به سوی خداوند متعال خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha