عطر اعتكاف در رادیو ایران می‌پیچد
کد خبر: 4195680
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

عطر اعتكاف در رادیو ایران می‌پیچد

برنامه «راه شب» در رادیو ایران از 5 تا 7 بهمن‌ماه به پوشش مراسم اعتکاف می‌پردازد.

رادیو ایران

به گزارش ایکنا، اعتكاف در لغت به معنای اقامت كردن و ماندن در جایی و ملازم بودن با چیزی است؛ ولی در شرع اسلام، اقامت در مكانی مقدس به منظور تقرب جستن به خداوند متعال است و بهترین زمان برای اعتكاف ایام البیض ماه رجب است. رادیو ایران، راز و نیاز در شب‌های معنوی اعتكاف را در «راه شب» انعکاس می‌دهد.


حسین معصومی، تهیه‌کننده برنامه «راه شب» ویژه اعتکاف گفت: تا مهمانی ویژه خانه خدا زمانی باقی نمانده، مهمانی در خانه خدا، که مؤمنان همه دنیا را پشت در مسجد می‌گذارند و سه روز فقط با یار می‌نشینند و با هر راهی شده خود را به حضرت باری‌تعالی نزدیک می‌کنند. این مهمانی قاعده و قانون و ادب بندگی با عنوان «احکام اعتکاف» دارد. از همین‌رو در برنامه‌ای با حضور کارشناسان مذهبی به مرور و بازخوانی اعمال این شب‌ها، احادیث و روایات از نقش اعتكاف و تأثیر معنوی آن می‌پردازیم و با اعزام گزارشگران رادیو ایران، گیتی محمدی و نوید دانشور به مساجد از حال و هوای این مراسم خواهیم گفت. 

«راه شب» در ایام البیض به تهیه‌کنندگی حسین معصومی، اجرای حسن همایی و محمد نصرآبادی و گزارشگری گیتی محمدی و نوید دانشور  در 30 دقیقه بامداد تقدیم مخاطبان می‌شود.

انتهای پیام
captcha