درخشش دو شاعر مازندرانی در کنگره ملی شعر دفاع مقدس
کد خبر: 4195550
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

درخشش دو شاعر مازندرانی در کنگره ملی شعر دفاع مقدس

معاون ادبیات، انتشارات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از درخشش دو شاعر این استان در کنگره ملی شعر دفاع مقدس خبر داد.

درخشش دو شاعر مازندرانی در کنگره ملی شعر دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس مازندران، در آیین اختتامیه بیست‌وپنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت که صبح امروز، سوم بهمن‌ماه به میزبانی استان فارس و با شرکت برخط ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها برگزار شد از دو شاعر مازندرانی تجلیل شد.
 
در این مراسم از علیرضا حکمتی از شهرستان نور در بخش عفاف و حجاب و ماهرخ درستی از شهرستان نوشهر در بخش شهدای مدافع امنیت که حائز رتبه کشوری شدند، با اهدای لوح سپاس و هدایا تجلیل شد. 
 
سیدمحمد صادقی‌سنگدهی، معاون ادبیات، انتشارات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران طی سخنانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۶۲۷ اثر از ۱۳۳ شاعر به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه «اشک انار» رسید، اظهار کرد: در داوری مرحله اول ۱۲۷ اثر از ۲۳ شاعر غیرمازندرانی از دور داوری خارج شدند و ۵۰۰ اثر از ۱۱۰ شاعر مازندرانی مورد داوری قرار گرفت.
 
وی افزود: در نهایت ۱۵ برگزیده استانی با اهدای لوح و هدیه دو میلیون تومانی مورد تقدیر قرار گرفتند و به مرحله کشوری بیست‌وپنجمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت راه یافتند.
 
صادقی‌سنگدهی با بیان اینکه دو اثر از دو شاعر مازندران برگزیده شد، گفت: این جشنواره در قالب موضوعات مختلف از جمله شعر دفاع مقدس و مقاومت پایداری ملی و جهانی، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی، دفاع مقدس، ولایت‌محوری و جهاد تبیین، طنز در شعر دفاع مقدس و فرهنگ و تمدن ایرانی و مسائل اجتماعی، شعر دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی اسلامی و دفاع مقدس و مضامین عاشورایی، سرزمین مادری با محوریت وحدت، امنیت ملی، وطن، پرچم برگزار شد.
انتهای پیام
captcha