پیشگیری از معضلات اجتماعی معتادان در زاهدان عزم جهادی می‌طلبد
کد خبر: 4195413
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

پیشگیری از معضلات اجتماعی معتادان در زاهدان عزم جهادی می‌طلبد

مهدی زنگنه گفت: برخی از مناطق حاشیه شهر زاهدان با مشکل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی روبرو است، برای کاهش معضلات اجتماعی معتادان متجاهر تلاش همگانی و عزم جهادی نیاز است.

معتادانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان، دوم بهمن ماه در بازدید از وضعیت معتادان کارتن خواب حاشیه شهر زاهدان و مراکز کاهش آسیب گفت: اعتیاد یکی از چالش‌های پیچیده و بحث‌برانگیز در جوامع مختلف است که زمینه‌ ناهنجاری‌های اجتماعی و گسترش برخی از بیماری‌ها را در جامعه فراهم می‌کند.
 
وی ادامه داد: مرکز مشاوره ویژه زنان آسیب‌پذیر با هدف افزایش دسترسی خدمات پیشگیری، آزمایش و مشاوره «اچ ای وی» و خدمات مراقبت و درمان بیماری‌های آمیزشی به زنان آسیب‌پذیر به منظور کاهش خطر چرخش «اچ ای وی» در جامعه از طریق رفتارهای پرخطر در شهرستان زاهدان در حال فعالیت است.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به منظور ارائه خدمات درمانی و نیز کاهش آسیب‌‌های اجتماعی، افرادی که به نحوی دچار اعتیاد به مواد مخدر و یا روانگردان هستند مراکزی حسب نوع خدمتی که ارائه می‌کنند به عنوان مرکز مجاز درمان و کاهش آسیب‌ تعیین شده‌اند، برخی از مناطق حاشیه شهر زاهدان با مشکل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی روبرو است، برای کاهش معضلات اجتماعی معتادان متجاهر تلاش همگانی و عزم جهادی نیاز است.
 
زنگنه ادامه داد: علاوه بر مراکز کاهش آسیب بهزیستی، یک مرکز گذری کاهش آسیب‌ سوءمصرف مواد در سراوان و یک مرکز سیار کاهش آسیب‌ (موبایل سنتر) در زاهدان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی در حال خدمات‌رسانی به معتادینی‌ است که قادر یا حاضر به ترک دائم نیستند و برای بهبود بازتوانی معتادان بی‌خانمان و ارتقای مداخلات مورد نیاز این گروه اقدام‌های حمایتی، بهداشتی و پیشگیری و درمان انجام می‌دهند.
 
وی با اشاره به این موضوع که مصرف موادمخدر موجب بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه و افراد می‌شود، افزود: خوشبختانه در بیشتر مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان روانشناسان بالینی حضور دارند و خدمات سلامت روان به مردم ارائه می‌کنند و در محلات حاشیه شهر نیز مداخلات اجتماع محور با حضور روانشناسان بالینی مراکز خدمات جامع سلامت انجام می‌شود.
 
گفتنی است، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مرکز کاهش آسیب، مرکز جامع بنیاد صحرای سبز و از وضعیت معتادان و کارتن خواب‌های حاشیه شهر زاهدان بازدید کرد.
انتهای پیام
captcha