مهمترین محور اقناع افکار عمومی قرآن است
کد خبر: 4195345
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مهمترین محور اقناع افکار عمومی قرآن است

حجت‌الاسلام والمسلمین گرزین با بیان اینکه قرآن مهمترین محور اقناع افکار عمومی است، گفت: بیان دائمی مصادیق تجربی در تاریخ و سنت‌های الهی از مصادیق جهادتبیین است.

حجت ‌الاسلام عباسعلی گرزین، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در جلسه کمیته قرآنی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان که روز گذشته، دوم بهمن ماه در سالن سپهبد قاسم سلیمانی در اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: خدای متعال در قرآن می‌فرماید که ایام الله و برخی حقیقت‌ها را به هم یادآوری کنید زیرا که برای جلوه حق و عناصر ایمانی منفعت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به ولادت امام جوادالائمه(ع)، بیان کرد: امروز ولادت بزرگمردی است که قریب به 50 سال شیاطین جن و انس با شبهه‌افکنی علیه پدر بزرگوارشان امام رضا(ع) به‌دلیل نداشتن فرزند، مبانی اعتقادی برخی مؤمنان را ضعیف کردند اگر چه اراده خدا فوق اراده‌ها بوده و همواره دین خدا بر شیطان پیروز است.

حجت‌الاسلام گرزین با بیان‌ اینکه طبق وعده صدق خدای متعال و سنت الهی قطعاً مستضعفین بر مستکبرین غلبه خواهند کرد، ادامه داد: اگر چه در ابتدای کار خدا با معجزه به اثبات سنت‌های الهی پرداخت اما مسئولیت‌پذیری و تکلیف گرایی انسان‌ها شرط تحقق سنت‌های الهی بوده و حضور در میدان و نقش‌آفرینی مردم برای تغییر سرنوشت‌شان الزامی است.

وی به بلوغ رسیدن پیغمبرهای درونی یعنی عقل انسان را حجت الهی‌ برای انسان‌ها برشمرد و افزود: انسان باید بداند که برای رسیدن به قله موفقیت باید هزینه کند و بداند هرچه فرد به قله نزدیک‌تر شود، فشار هوا بیشتر شده، زمین زیر پایش سست شده و نیازمند آموزش‌ها بیشتر است، لذا نباید فراموش کند که این هزینه عین سرمایه‌گذاری در مسیری بوده که شکست و ضرر برای آن معنا نداشته و فرد به احدی الحسنین یا حیات ابدی دست خواهد یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان جهادتبیین را بیان دائمی مصادیق تجربی در تاریخ و سنت‌های الهی به زبان هر قشر دانست و افزود: مرور سنت‌های الهی در قرآن یکی از مهمترین محورهای الهی بوده که بر جان آدمی که با فطرت وی سازگاری دارد می‌نشیند و بر وی اثر خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام گرزین، با اشاره به جمله نوجوان غزه‌ای که گفت: «اگر ارتباط ما را با دنیا قطع کنید با خدا نمی‌توانید قطع کنید»، اظهار کرد: دنیا متحول شده و با برگشت در مسیر اصلی خویش فصل جدیدی در دنیا شروع شده، لذا تظاهرات مردم در سراسر دنیا خصوصا در قلب اسرائیل بر علیه نظم نوین استکباری، استعماری و استبداد نشانه رشد عقلانی بشریت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان‌ اینکه مردم در برابر پمپاژ اطلاعاتی بی‌فایده نیازمند شنیدن اطلاعات درست و موثق هستند، افزود: امسال باید برنامه‌های قرآنی را از منظر کمی و کیفی بهبود بخشید و از قشر جدیدی همچون هنرمندان، ورزشکاران و.. نیز در فعالیت‌های قرآنی بهره ببریم.

حجت‌الاسلام گرزین قرآن را مهمترین محور اقناع افکار عمومی برای مشارکت بیان کرد و گفت: 11 اسفند امسال باید با شکوه‌ترین انتخابات 45 سال گذشته و تکمیل کننده افتخارات سال 1402 باشد که این امر با کنشگری فعالان قرآنی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام
captcha