دیدار شهردار تبریز با خانواده شهیدان «یدی بیرق» و «مددی مرکید»
کد خبر: 4195285
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

دیدار شهردار تبریز با خانواده شهیدان «یدی بیرق» و «مددی مرکید»

شهردار تبریز به همراه دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر با خانواده شهیدان والامقام «ناصر یدی بیرق» و سرباز شهید «قربان مددی مرکید» دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهردار تبریز، خانواده شهیدان

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، شامگاه اول بهمن‌ماه، به همراه حجت‌الاسلام رسول برگی و حکیمه غفوری از اعضای شورای اسلامی شهر در دیدارهای جداگانه‌ای با خانواده معظم شهیدان والامقام «ناصر یدی بیرق» و سرباز شهید «قربان مددی مرکید» دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهردار تبریز در این دیدارها با اشاره به جایگاه والای خانواده معظم شهدا در جامعه اسلامی اظهار کرد: مدیریت شهری تبریز خود را ملزم می‌داند همه ظرفیت‌های خود را در جهت معرفی شهدای والامقام به نسل جوان و همچنین گرامیداشت مقام شامخ خانواده معظم شهیدان به‌کار گیرد.

هوشیار، شهادت را توفیقی الهی برای بندگان خاص و برگزیدگان مکتب اسلام معرفی کرده و اظهار کرد: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون پاک شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: امنیت فعلی کشورمان مدیون خون پاک شهدا و جانبازان و ایثارگرانی است که با از خود گذشتگی موجب حفظ امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور شده و از خانواده و عزیزان خود دست کشیده و مسیر شهادت را برگزیدند و آسمانی شدند.

هوشیار یادآور شد: علاوه بر اینکه بنده به همراه اعضای محترم شورای اسلامی شهر هر هفته در منزل خانواده دو شهید والامقام حضور می‌یابیم، سایر مدیران شهرداری نیز موظف‌اند به صورت مستمر و هفتگی در منازل خانواده‌های شهدا حضور یابند.  

شهردار تبریز اظهار کرد: یقین داریم به برکت خون پربرکت شهدا و مجاهدت‌های آنها در راه حفظ استقلال و کیان کشور و دین مقدس اسلام، مسیر رشد و توسعه جامعه هموار بوده و تنها با همان تفکر انقلابی و جهادی می‌توان قله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پیمود.

در پایان این دیدارها، شهردار تبریز با اهدای لوح‌های جداگانه‌ای از خانواده شهید والامقام مهندس ناصر یدی بیرق و سرباز شهید قربان مددی مرکید قدردانی کرد.

شهید والامقام مهندس ناصر یدی بیرق، متولد دوم آذر سال ۱۳۵۵ در تبریز در تاریخ بیست و پنجم اسفند سال ۱۳۹۵ در تهران و در اثر انفجار مهمات گروه صنایع هوافضای سپاه به درجه رفیع شهادت رسید و سرباز شهید، قربان مددی مرکید، متولد چهاردهم شهریور سال ۱۳۴۹ در تبریز، در تاریخ بیست و نهم آذر سال ۱۳۶۹ در مرز مهران و به دست افراد ناشناس به فیض شهادت نایل آمد.  

انتهای پیام
captcha