اعتکاف فرصتی برای انتقال معارف اسلامی به جوانان است
کد خبر: 4195118
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

اعتکاف فرصتی برای انتقال معارف اسلامی به جوانان است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به ضرورت بهره‌برداری حداکثری و بهینه از فضای معنوی اعتکاف گفت: از این بستر می‌توان برای مغلوب کردن دشمن در رسیدن به اهدافش و ارتقای سطح معنوی جامعه بهره گرفت، از طرفی معارف اسلامی را باید نسخه‌پیچی کرده و اندک اندک به جوان انتقال دهیم.

نشست کارگروه مراسم معنوی اعتکاف در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، اول بهمن‌ماه در نشست کارگروه مراسم معنوی اعتکاف با اشاره به ضرورت بهره‌برداری حداکثری و بهینه از فضای معنوی اعتکاف اظهار کرد: رهبر معظم‌ انقلاب همواره از بسیاری از نمادها و اعمال‌ آیین اسلام از جمله اعتکاف باعظمت یاد می‌کنند چراکه اعتکاف نشان‌دهنده رویش‌های جامعه است و از این بستر می‌توان برای مغلوب کردن دشمن در رسیدن به اهدافش و ارتقای سطح معنوی جامعه بهره گرفت.

وی اتفافات اخیر جهان و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در انگلستان را حامل پیام مهمی دانست و افزود: دشمن همه ابزارها را برای صدمه زدن در اختیار دارد و لذا ما باید بتوانیم از مراسمات معنوی همچون اعتکاف که روح انسان را صیقل می‌دهد و بیمه معنوی و اخلاقی را برای انسان به‌همراه دارد، استفاده لازم را داشته باشیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به بعضی پیامبران مدفون در ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران، محل دفن این پیامبران که نماد قدسی و معنوی دارد را برای کار فرهنگی، رصدگری و ساختارسازی می‌کند که می‌توان گفت اقدام خوب جمهوری اسلامی است.

امام جمعه رشت با تأکید بر ضرورت ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: در کشور، مرکزی به عنوان مرکز رصد، پایش و توجه معتکفین وجود دارد که کارهای خوبی انجام می‌دهند و لذا باید ببینیم که چطور می‌‌توانیم جوانان را با معارف دین آشنا کنیم.

وی با اشاره به نکاتی پیرامون مراسمات اعتکاف گفت: امروز بسیاری از کتاب‌های حجیم دیگر خواننده ندارند و جوان و نوجوان نیز حوصله شنیدن و خواندن زیاد را ندارد بنابراین‌ این مجالس تبدیل به مجالس سخنرانی نشود؛ متأسفانه ما هنوز به شیوه‌ای برای افزایش سرانه مطالعه و اینکه جوان را اهل مطالعه‌ کنیم، دست نیافته‌ایم و سطح مطالعه جامعه نیز تنزل پیدا کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه معارف اسلامی را باید نسخه‌پیچی کرده و اندک اندک به جوان انتقال دهیم افزود: در مراسم دختران و بانوان نیز بخش‌ها و‌ نکاتی کوتاه درباره فلسفه حجاب گفته شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به امنیت مراکز اعتکاف و جلوگیری از ورود عناصر نفوذی‌ و دیدن نقاط ضعف جهت جبران در سال بعد گفت: باید مراقبت شود تا کسانی در این جمع راه پیدا نکنند که گاهی حتی با یک کلمه، قصد آزار دیگران را دارند.

انتهای پیام
captcha