برگزاری اعتکاف دانشجویان در دانشگاه بوعلی سینا همدان
کد خبر: 4194997
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

برگزاری اعتکاف دانشجویان در دانشگاه بوعلی سینا همدان

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان همدان از برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویان در مسجد دانشگاه بوعلی‌ سینا خبر داد.

اعتکافحجت‌الاسلام محمد میدانچیان، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برگزاری اعتکاف دانشجویی اظهار کرد: مراسم‌ اعتکاف دانشجویان دختر در مسجد دانشگاه بوعلی سینا و اعتکاف دانشجویان پسر در مسجد قبا برگزار می‌شود.

وی از ثبت‌نام بیش از ۲۰۰ دانشجو در مراسم اعتکاف خبر داد و گفت: استقبال اندک دانشجویان از این مراسم عبادی نسبت به سال گذشته به همزمانی مراسم اعتکاف با ایام امتحانات مربوط می‌شود. این آیین معنوی از پنجم تا هفتم بهمن‌ماه همزمان با ایام‌البیض ماه رجب برگزار می‌شود.

میدانچیان با اشاره به اینکه ظرفیت ثبت‌نام محدود نیست و به هر میزانی که استقبال وجود داشته باشد، ثبت‌نام می‌کنیم، افزود: دانشجویان برای ثبت‌نام می‌توانند به دفاتر نهاد مراجعه کنند‌ و یا از طریق لینک https://digiform.ir/w3aadb18a نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی درباره فضیلت اعتکاف اظهار کرد: در این مراسم در حقیقت انسان انس بیشتری با فضای معنوی و الهی برقرار می‌کند، به مدت سه روز از همه چیز قطع ارتباط و رابطه عمیقی با خداوند برقرار می‌کند و حتی از نعمت‌هایی که حلال است دست می‌کشد و این زمینه خودسازی را در انسان به‌وجود می‌آورد و قلب انسان را بیشتر با خداوند مأنوس می‌کند.

انتهای پیام
captcha