بازیگر مشهور مسیحی سوریه: پدرم حافظ کل قرآن بود
کد خبر: 4194899
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

بازیگر مشهور مسیحی سوریه: پدرم حافظ کل قرآن بود

قصی خولی، فرزند عمید خولی چهره برجسته روزنامه‌نگاری این کشور گفت پدرم با آنکه مسیحی بود اما حافظ قرآن کریم بود.

به گزارش ایکنا به نقل از جردن زاد، عمید خولی، روزنامه‌نگار و چهره رسانه‌ای مشهور سوریه پدر قصی خولی، بازیگر معروف این کشور هفته گذشته در سن 82 سالگی درگذشت.

او در طول دوران حرفه‌ای خود سمت‌های زیادی را برعهده داشت. کار او از روزنامه «البعث» از دهه 1970 شروع شد، سپس به عنوان سردبیر روزنامه «تشرین» مشغول به کار شد. پس از آن به سردبیری روزنامه «الثوره» منصوب و سپس نایب رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه شد.

قصی خولی، بازیگر سوری پس از تلاوت قرآن در مراسم تشییع پدرش فاش کرد که وی حافظ قرآن بوده است. قصی خولی در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: پدرم مسیحی بود و قرآن را با کمال افتخار حفظ می‌کرد.

در مراسم ختم پدر این بازیگر، آیاتی از قرآن کریم تلاوت شد و این بازیگر سوری نیز ضمن تشکر گفت: ما همه یکی هستیم و یک وطن ما را به هم پیوسته است.

جسد عمید خولی، روزنامه‌نگار از کلیسای سنت یوسف در شهر طرطوس سوریه تشییع شد. عمید الخولی، روزنامه‌نگار سوری، سه‌شنبه گذشته بر اثر نارسایی کلیه در بیمارستانی در طرطوس درگذشت. وزارت رسانه‌های سوریه در سوگ وی اعلام کرد: «درگذشت روزنامه‌نگار توانا عمید الخولی، پدر قصی خولی، هنرمند همکارمان را تسلیت می‌گوییم. یادش جاودان باد ما از خداییم و به سوی او باز خواهیم گشت.»

انتهای پیام
captcha