دعوت مردم به حضور در انتخابات از مهمترین مصادیق جهاد تبیین است
کد خبر: 4194887
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
نماینده ولی فقیه در سپاه:

دعوت مردم به حضور در انتخابات از مهمترین مصادیق جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی با بیان اینکه دعوت مردم به حضور در انتخابات از مهمترین مصادیق جهاد تبیین است، گفت: باید به مردم بگوییم انتخابات میدان جنگ جبهه انقلاب با جهان استکبار و صحرای عاشوراست.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌ فقیه در سپاه، امروز ۳۰ دی‌ماه در همایش تبیینی نمایندگان طلاب سراسر کشور که در مجتمع جوادالائمه(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از انتطارات رهبری و نظام از مجموعه فضلای جوان، این است که پرچم‌دار، تبیین‌کننده و مدافع منطقی و اقناعی فرهنگ و گفتمان انقلاب باشند.

وی افزود: اکنون جریان سلطه و جبهه استکبار پس از شکست‌های متعدد در برنامه‌های خود، به یک جمع‌بندی‌ رسیده‌ و فهمیده است که روش‌های آشکار و پنهان آنها جواب نمی‌دهد و تنها راه این است که مردم ایران انقلاب را از بین ببرند. یکی از متفکران آمریکایی پس از اغتشاشات سال گذشته گفت که ما اشتباه فکر می‌کردیم که می‌توانیم با ایجاد آشوب در دانشگاه‌ها انقلاب را از بین ببریم، انقلاب زمانی از بین می‌رود که مادران شهدا در خیابان‌ها علیه انقلاب شعار دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دشمن حتی برای حوزه‌های علمیه برنامه دارد، بیان کرد: سال۲۰۰۳ مؤسسه رَند آمریکایی گفت باید به جای سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌ها، بر حوزه‌ها متمرکز شویم، زیرا عمده نیروهای نظام در حوزه تربیت می‌شوند. نتیجه این شد که از سال ۲۰۰۵ جریانات سکولار، شیعه انگلیسی، تحجر و... را در قم دیدیم.

حاجی‌صادقی ادامه داد: دشمن در تلاش است مانند زمان پس از رحلت پیامبر(ص)، دین را از محتوا تهی کند، بر همین اساس انجام چند کار را در پیش گرفته است؛ نخست تغییر ذائقه فرهنگی مردم و تلاش برای تغییر ارزش‌ها و مطالبات آنان است. دشمن می‌خواهد مردم را خواهان دنیا کند تا حسین‌کش شوند. دومین کار دشمن هویت‌زدایی از انقلاب‌ است. دشمن می‌خواهد ارکان انقلاب را نابود کند و در این راستا اسلام، ولایت و مردم را هدف گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه ارتجاع یکی از بزرگترین آسیب‌ها برای انقلاب است، تصریح کرد: در اول دولت آقای خاتمی، مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در همایشی تحت عنوان «ارتجاع روشنفکری» سخنرانی کردند و در مورد این موضوع هشدار دادند و فرمودند که جریان روشنفکری دنبال این است که ما را به پیش از انقلاب بازگرداند.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: اقدام بعدی دشمن تبلیغ اسلام‌های بدوی، مانند اسلام عبدالله بن عمر، اسلام ابوموسی اشعری، اسلام خشن داعش و طالبان و... است. همچنین راهبرد بعدی دشمن برای از محتوا خالی کردن اسلام، این است که به مردم القا می‌کند مشکلات کشور به خاطر دینی بودن حکومت است؛ در حالی که همان‌طور که رهبری تأکید دارند، ناکامی‌ها و مشکلات به خاطر عمل نکردن به دین است.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه تغییر الگو، تضعیف نهاد ولایت، تغییر سبک زندگی و اقتدارزدایی از دیگر راهبردهای دشمن است، گفت: اقدام بعدی دشمن القای تقابل‌های دروغین است. همواره در دولت‌های خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی عده‌ای سعی می‌کردند انقلابی‌گری را در مقابل زندگی، منافع ملی را در مقابل آرمان‌گرایی، استقلال را در مقابل توسعه و خدا را در مقابل مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه راهبرد بعدی دشمن القای یأس است، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد این‌طور القا کند که هیچ راهی جز همراهی با استکبار وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر لزوم اندیشیدن تدابیر لازم از سمت حوزه برای خنثی‌سازی اقدامات دشمن، بیان کرد: دشمن ۱۶۰ مجموعه دانشگاهی درست کرده‌ است تا علیه انقلاب ما نقشه بکشند. خود آمریکایی‌ها می‌گویند بالاخره یا ما محکوم به مرگیم یا انقلاب اسلامی.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه باید بر روی سه محور کار کنیم، بیان کرد: اولین محور این است که روشن‌سازی کنیم گفتمان انقلابی چیست. یک عده با تندروی به این موضوع نگاه می‌کنند و حتی می‌خواهند از رهبری هم جلو بزنند. گفتمان انقلابی واقعی همان ویژگی‌هایی را دارد که در قرآن برای مؤمن ذکر شده و از این موارد می‌توان به خستگی‌ناپذیری از جهاد، توجه ویژه به ولایت‌مداری و ظلم‌ستیزی اشاره کرد.

وی افزود: محور دوم روشن‌سازی چرایی اهمیت گفتمان انقلابی‌گری است. این گفتمان مهم است چون می‌خواهیم مؤمن باشیم و این گفتمان خداست و تنها راه عقب راندن استکبار این گفتمان است. گفتمان انقلابی برای دشمن یأس ایجاد می‌کند، زیرا به دنبال آماده‌سازی جهان برای نهضت ظهور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: محور سوم بررسی چگونگی نهادینه‌سازی گفتمان انقلابی در حوزه، دانشگاه، مدارس و جامعه است. دشمن با تمام توان خود ضرباتی را در حوزه فرهنگی به ما زده و برخی از جوانان را تغییر داده است، اما در عین‌ حال ما هم پشتوانه عقلانی داریم و هم پشتوانه قرآنی و می‌توانیم دشمن را در این عرصه شکست دهیم‌، اما برای این کار باید فرمان در دست حوزه باشد. در این زمینه جهاد تبیین مهمترین کاری است که باید انجام دهیم. 

حاجی‌صادقی با بیان اینکه یکی از مهمترین مصادیق جهاد تبیین، دعوت مردم به حضور در انتخابات است، اظهار کرد: باید به مردم بگوییم انتخابات میدان جنگ جبهه انقلاب با جهان استکبار و صحرای عاشوراست. دشمن می‌خواهد میوه اقدامات گذشته خود را امسال در انتخابات بچیند. امروز اصلاح‌طلب و اصولگرا معنا ندارد و اگر آمریکایی‌ها حاکم شوند، به اصلاح‌طلبان هم رحم نمی‌کنند، زیرا می‌گویند این‌ها به خوبی به مأموریت خود عمل نکردند.

وی همچنین با اشاره به عملیات‌های اخیر سپاه بیان کرد: ما پس از حادثه تروریستی کرمان نمی‌توانستیم بی‌تفاوت باشیم. ضربه‌ای که در عراق به صهیونیست‌ها زدیم بسیار شدید بود، آن تاجری که در اقلیم کردستان مورد هدف موشک‌های ما قرار گرفت، یکی از بازوهای کمکی اسرائیل بود. تلقی ما این است که در جریان حمله به مقر موساد در اربیل، حداقل ۵۰ نفر مورد هدف قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha