همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد
کد خبر: 4194868
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش استان با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از روحانیون شاغل در مقطع متوسطه آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در اردوگاه شهید ثامن الحجج(ع) مشهدمقدس برگزار شد.

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، در همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش استان، در مورد نقش روحانیون فرهنگی در تبیین اهمیت شرکت در انتخابات با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: انتخابات، هم حق مردم و هم وظیفه‌ی مردم است، همچنین باید حق را استنقاذ كنیم و باید وظیفه را به خوبی انجام دهیم. هر کسی به نظام اسلامی اعتقاد دارد و در این اعتقاد صادق است، شرکت در انتخابات را وظیفه‌ خود می‌داند.

گنابادی‌نژاد همچنین در موضوع انتخابات و ضرورت شرکت در آن و همچنین شیوه‌های جذب و دعوت به شرکت در انتخابات نکاتی را بیان کرد.

علی مهدوی‌خواه، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی، نیز در این همایش در بخشی از سخنان خود با بیان اهمیت ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس استان و تقویت روحیه‌ خداباوری، از روحانیون شاغل در آموزش و پرورش دعوت کرد که در این امر مهم، دغدغه‌مندانه، فعالیت‌های خود را متمرکز بر توسعه این مهم مصروف دارند.

همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اهمیت انتخابات پیش رو، همگان را به استفاده از ظرفیت قدرتمند آموزش و پرورش دعوت و تأکید کرد: هر کدام از روحانیون فرهنگی، سهمی در تعمیق و توسعه‌ باورهای مبتنی بر ضرورت مشارکت در انتخابات به عهده گیرند.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز در مورد نقش اساسی فرهنگیان خصوصاً طلاب شاغل در آموزش و پرورش، تأکید کرد و گفت: وظیفه‌ی همه‌ دغدغه‌مندان انقلاب روشنگری درمورد دستاوردهای انقلاب اسلامی در بیش از چهل سال خدمتگزاری نظام مقدس جمهوری اسلامی برای هموطنان و این امر مهم عامل توسعه‌ مشارکت مردم است.

حجت‌الاسلام حسینی زهان، معاون فرهنگی و تبلیغ اداره‌ کل دفتر تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در ادامه این مراسم در بیاناتی ضمن تبیین جایگاه ارزشمند روحانیون شاغل در آموزش و پرورش، به نیازهای نوجوان نسل جدید و آموزه‌های زیست عفیفانه اشاره کرد و  ادامه داد: توجه به روزآوری و همگامی و همراهی با نوجوان یکی از ابزارهای ارتباط معلم با دانش‌آموز است.

حجت‌الاسلام کاظمی نیز با موضوع بایسته‌های روحانی فرهنگی در مواجهه با دانش‌آموزان، ضمن تاکید بر مهرورزی و ایجاد رابطه محبت‌آمیز مبتنی بر منطق، راهکارهایی درمورد ایجاد و تقویت رابطه با دانش آموزان ارائه داد.

گفتنی است این همایش با هدف ساماندهی و پیگیری امور روحانیون شاغل در آموزش و پرورش تشکیل شد.

همایش تخصصی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش در دو بخش اجرا شد، بخش اول با موضوع توانمندسازی روحانیون فرهنگی در زمینه ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان والدین برنامه‌ریزی شد، همچنین در بخش اول این همایش موضوعاتی همچون راه‌های ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز مطرح شد.

در بخش دوم همایش نیز کارگروه‌های تخصصی تشکیل شد و هریک از اعضای کارگروه مطالبی را در خصوص دغدغه‌ها، اولویت‌ها و مسائل مورد نظر خود بیان کردند، تمامی مطالبات و مسائل مطروحه در کارگروه‌ها در صورت جلسه‌ای تنظیم و به دبیرخانه کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه منتقل شد.

انتهای پیام
captcha