منظور از روزها ما اهل بیت(ع) هستیم + اینفوگرافیک و صوت
کد خبر: 4194814
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
تبیین حدیث نبوی از زبان معصوم(ع)

منظور از روزها ما اهل بیت(ع) هستیم + اینفوگرافیک و صوت

امام هادی(ع) در پاسخ به پرسش یکی از مریدان که منظور از این حدئیث نبوی را که می فرماید: با روزها دشمنی نکنید...را اینطور بیان کردند که تا آسمان ها و زمین برپاست، منظور از روزها ما اهل بیت(ع) هستیم.

امامت روزهاحجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی رجبی، مدرس تدبر در قرآن کریم در جدیدترین اینفوگرافیک خود با عنوان «از امامت روزها تا روزهای امام» به نقلی از امام هادی(ع) می‌پردازد. در این نقل مشهور، از سوی فردی پیرامون حدیث نبوی پرسشی از امام هادی(ع) مطرح می‌شود که رسول اکرم(ص) در آن فرمودند: مبادا از روزها دوری کنید، اما منظور و مراد ایشان مشخص نیست و امام علی‌النقی(ع) اینگونه توضیح دادند که منظور وجود مقدس پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

خلاصه این مبحث که این حافظ کل قرآن، آن را بیان کرده است در ادامه می‌خوانید:

به سَرورم امام هادی(ع) گفتم: حدیثی از رسول خدا(ص) نقل شده که معنی آن را نمی‌دانم! فرمود: کدام حدیث؟ عرض کردم: حدیثِ «با روزها دشمنی نکنید، که با شما دشمنی می‌کنند»، معنای آن چیست؟ فرمود: آری، تا زمانی که آسمانها و زمین بر‎پاست، روزها ما اهل بیت(ع) هستیم؛ پس روز شنبه ... و روز جمعه مهدی(ع) که به سوی او گرد آیند گروهِ حق خواهِ بنی‌آدم و او کسی است که زمین را پُر از عدالت می‌کند، همچنان که پر از ظلم شده است؛ پس این است معنای روزهای هفته، پس در دنیا با ایشان [اهل بیت(ع)] دشمنی نکنید، که نتیجه‌‎اش دشمنی آنها در آخرت با شماست». [الخصال: 394 ح102 ]

در نگاه تدبّری، دوران ائمه(ع) به هفت مقطع تقسیم می‌شود (مقاطع 1 تا 7 تقویم)؛ این تقسم‌بندی، بر مبنای عملکرد تمدنی اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، بر حسب شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسیِ زمان صورت گرفته و در آن رهبری الهی و هدایتگرانه ایشان لحاظ شده است و مبنای این تقسیم، حدیث مذکور است که هفت روز هفته را کنایه از اهل بیت(ع) دانسته ‌‎است. [تدبر در سیره تمدن‌ساز اهل بیت، ص،36و37] آنچه در این اینفو محـل دقت است، درک حقیقت زمان و باطن روزها(امام زمان)، و مصـداق کامل «وَالْعَصْـرِ» است، پیامی که دریافت هدایتی محققان این اطلاعات تصویری است.

کد
را فشار دهید open image in new tab برای دیدن اینفوگرافیک در ابعاد واقعی راست کلیک کرده و گزینه

علی رجبی

انتهای پیام
captcha