«حبیب آذرنیا» جانباز سرافراز 8 سال دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست
کد خبر: 4194403
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

«حبیب آذرنیا» جانباز سرافراز 8 سال دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست

حاج جبیب آذرنیا یکی از جانبازان سرافراز اسلام در دوران دفاع مقدس از خطه آذربایجان‌شرقی به همرزمان شهیدش پیوست.

حبیب آذرنیا، جانباز سرافراز 8 سال دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حاج جبیب آذرنیا یکی از جانبازان سرافراز اسلام در دوران دفاع مقدس از خطه آذربایجان‌شرقی به  همرزمان شهیدش پیوست.

وی که به عنوان بسیجی در جبهه حاضر شده بود، بیست و پنجم تیر سال ۱۳۶۱ در منطقۀ پاسگاه زید در عملیات رمضان بر اثر اصابت ترکش از ناحیۀ بازوی دست چپ مجروح شد.

این ایثارگر سرافراز برای دومین بار در ۲۱ فروردین سال ۱۳۶۲ در فکه و در جریان عملیات والفجر۱، بر اثر اصابت ترکش با جراحت ناحیۀ صورت و پای راست مواجه شد و سومین و آخرین بار نیز در ۲۳ بهمن ۱۳۶۴ در فاو(اروندرود) در جریان عملیات والفجر۸، مورد اصابت سلاح های شیمایی قرار گرفت و از ناحیۀ دو چشم و گوش راست به درجه‌ جانبازی نائل شد.

وی از فرماندهان جسور و پرسابقه تبریزی گردان‌های خط شکن به ویژه گردان امام حسین لشکر ۳۱ عاشورا در طول دفاع مقدس بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز به این مناسبت پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ

با عروج یکی دیگر از جانبازان سرافراز اسلام ؛ حاج حبیب آذرنیا آسمان خطه آذربایجان آکنده از عطر شهیدان سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس شد، مجاهدانی که جان خود را در راه خدا تقدیم کردند تا عزت و اقتدار ایران اسلامی پایدار باقی بماند.

به راستی که جانبازان، اسناد زنده‌ای از فرهنگ غنی ایثار و جهادند و عروج آنها تداوم بخش روح سلحشوری و مقاومت در جامعه ما خواهد بود و جانباز سرافراز حاج جبیب آذرنیا مردی از تبار صالحان بود که پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از جراحات هشت سال جنگ تحمیلی به آسمان پر کشید و همگان را متأثر نمود و به لقاء اللّه پیوست.

با نهایت تأسف و تأثر، درگذشت شهادت گونه حاج حبیب آذرنیا جانباز هشت سال دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی را محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و خانواده گرامی این عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده و برای ایشان علودرجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام
captcha