قرارگاه «حمایت از محرومان» در جهاددانشگاهی لرستان راه‌اندازی شد
کد خبر: 4194197
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

قرارگاه «حمایت از محرومان» در جهاددانشگاهی لرستان راه‌اندازی شد

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان از راه‌اندازی قرارگاه حمایت از محرومان در این نهاد خبر داد و گفت: این قرارگاه جهادی که سایر گروه‌های دانشجویی خیریه در سطح استان را تحت پوشش قرار می‌دهد تلاش دارد برنامه‌های حمایتی که توسط گروه‌های جهادی و خیریه دانشجویی انجام می‌شود را هدفمندتر کند.

نشت معاون جهاددانشگاهی لرستان با رئیس کمیته امداد خرم آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، مهدی امرایی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خرم‎آباد، امروز، 26 دی‎ماه به همراه حسین حقیقت‌دوست، معاون اشتغال این نهاد با امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان و احمد حاتمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان دیدار کرد.

آزادبخت در این دیدار که در سالن جلسات معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان با حضور خبرنگاران ایکنا و ایسنا و منصوره میرزایی، مدیر مرکز نیکوکاری کوثر جهاددانشگاهی لرستان برگزار شد، گفت: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی متشکل از یک شبکه گسترده دانشجویی در سراسر کشور است که این سازمان در لرستان نیز منشاء خدمات ارزنده‌ای بوده است.

وی راه‌اندازی باشگاه حامیان محیط زیست، راه‌اندازی گروه‌های خیریه با هدف حمایت از محرومان، اجرای پویش مهرباران، پویش جمع‌آوری لباس‌های گرم، پویش جمع‌آوری اسباب‌بازی و همچنین کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان در قالب راه‌اندازی پویش و جمع‌آوری کمک را بخشی از فعالیت‌های این سازمان در استان برشمرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان از راه‌اندازی قرارگاه حمایت از محرومان در جهاددانشگاهی استان خبر داد و اضافه کرد: این قرارگاه جهادی سایر گروه‌های دانشجویی خیریه در سطح استان را تحت پوشش دارد و تلاش ما بر این است برنامه‌های حمایتی که توسط گروه‌های جهادی و خیریه دانشجویی انجام می‎شود، هدفمندتر شود.

آزادبخت از دانشجویان به‌عنوان بازوان نهادهای حمایتی یاد کرد و افزود: دانشجویان امروز مدیران فردا هستند و فعالیت دانشجویان در کانون‌ها، گروه‌های جهادی و خیریه تمرینی برای موفقیت فردای آنهاست که امیدوارم نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی همکاری لازم را با این قرارگاه دانشجویی داشته باشند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشجویی در بخش‌های آموزشی، عمران و آبادانی، محرومیت‌زدایی و پزشکی تأکید کرد و گفت: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در قالب گروه جهادی مهرباران و مرکز نیکوکاری کوثر در مناطق محروم شهر خرم‎آباد مشاوره تحصیلی و همچنین آموزشی را دارد و در زمینه برگزاری کلاس‎های کنکور ویژه دانش‌آموزان بی‌بضاعت مناطق محروم شهر خرم‎آباد نیز فعالیت می‎کند.

وی در ادامه به راه‌اندازی پویش «رستا» توسط این سازمان دانشجویی اشاره کرد و افزود: در این پویش 15 هزار جلد کتاب جمع‌آوری شد که بیش از دو هزار جلد آن کتب آموزشی و کمک‌درسی است.

آزادبخت گفت: علاوه بر بحث حمایتی این قرارگاه دانشجویی در زمینه تربیتی، آموزشی، روانشانسی و روانکاوی نیز خدماتی را به جامعه هدف ارائه می‎دهد که از کمیته امداد به‌عنوان یک نهاد حمایتی این انتظار را داریم در بحث تهیه کتاب‎های کنکور و کمک‌آموزشی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و همچنین برگزاری کلاس‎های آموزشی ما را یاری دهد.

انتهای پیام
captcha