حمایت از خانواده‌های زندانیان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
کد خبر: 4194100
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
بحرینی مطرح کرد:

حمایت از خانواده‌های زندانیان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با اشاره به اهمیت حمایت از خانواده‌های زندانیان گفت: توسعه کمک‌های حمایتی از خانواده‌های زندانیان کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

نشست اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، دهمین نشست اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز با حضور اعضای اصلی و مدعو به میزبانی اداره‌کل زندان‌های فارس امروز، 25 دی‌ماه در سالن ولایت این اداره‌کل برگزار شد.

سیدمصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس در این نشست با بیان اینکه درآمدهای انجمن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد و در مدت مقایسه با دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است، گفت: این انجمن از مراکز موفق در سطح کشور و پیشگام در حوزه ارائه اقدامات حمایتی و خدماتی است اما این دستاوردها کافی نیست و باید به سمت توسعه درآمدهای پایدار و افزایش حمایت‌های کافی از خانواده‌ها و زندانیان حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: رسالت اصلی انجمن، علاوه بر حمایت از خانواده‌ها، بازپروری، فراهم کردن زمینه‌های بازگشت سعادتمندانه زندانی به جامعه و کاهش نرخ عود مجدد جرم به واسطه توسعه خدمات حمایتی از زندانی و خانواده زندانیان است تا از این طریق به کاهش هدفمند جمعیت کیفری که از اهداف مهم سند تحول قضایی است دست یابیم و در این بین تامین اشتغال موقت ضمن حبس و اشتغال پایدار پس از آزادی برای زندانی و بلکه خانواده آنان از اولویت‌های این هدف است.

بحرینی افزود: خدمات متنوع انجمن در بیش از ۲۰ شاخص اعم از مستمری ماهانه، اقدامات حمایتی، فرهنگی، درمان، تحصیلی، مسکن، مشاوره ، تامین مایحتاج زندگی، بسته‌های معیشتی، لوازم خانگی و... است که این‌ها با کمک خیرین تامین شده است اما همچنان به حمایت نیک اندیشان و خیران برای توسعه اقدامات حمایتی از زندانی و خانواده آنان نیازمندیم. ضمن اینکه سرکشی از خانواده‌ها و بررسی وضعیت زندگی آنان و ارائه کمک‌های لازم و ضروری از اهداف و برنامه‌های انجمن حمایت زندانیان است.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس هم در این نشست گفت: تمام اقدامات انجمن باید به توسعه خدمات حمایتی از خانواده زندانیان و اشتغال حداکثری زندانی و توانمند سازی خانواده وی بیانجامد.

وی افزود: یکی از رسالتهای مهم انجمن حمایت زندانیان بر اساس اساسنامه، توانمندسازی زندانی در مدت تحمل کیفر علاوه بر خدماتی است که باید به خانواده زندانیان ارائه کند لذا انجمن باید از تمام ظرفیت‌های موجود با اقدامات موثر، ابتکاری و میدانی در راستای نیل به این هدف استفاده حداکثری کند.

ابراهیمی در ادامه گفت: شهرداری، مسکن، شهرسازی سایر نهادهای و مجامع اقتصادی ـ صنعتی و تجاری ظرفیت‌هایی را در زمان اجرای پروژه‌ها و طرح ها و فعالیتهای خود دارند، بنابر این انجمن حمایت زندانیان می‌تواند با ورود به این عرصه‌ها و مشارکت و همکاری در فعالیت‌ها و حتی تامین نیرو، موجبات تامین و توسعه درآمدهای پایدار و بلکه اشتغال حداکثری زندانیان را فراهم سازد.

نایب رئیس هیئت مدیر انجمن حمایت زندانیان شیراز ادامه داد: باید توجه داشت که مستمری‌های حمایتی انجمن و حتی  پوشش‌های سایر نهادهای حمایتی جامعه پاسخگوی نیازهای اساسی خانواده‌های بی‌سرپرست زندانیان با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی فعلی جامعه نیست، از این‌رو باید به ترتیبی عمل کرد که بنیان و توان انجمن برای ارائه خدمات حمایتی و پرداخت‌های معیشتی مکفی به خانواده‌های زندانیان در دوران حبس سرپرستشان فراهم شده و با توانمندسازی آنان از وارد آمدن آسیب‌های مختلف به این خانواده‌ها پیشگیری به‌عمل آورد.

محمود قربانی،‌ مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان شیراز هم با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته بیش از ۵٠ میلیارد ریال کمک در قالب مستمری به‌حساب خانواده‌های زندانیان واریز شده است، گفت: کمک‌هایی از جمله کمک هزینه تحصیلی فرزندان، تامین ۵٠٠  بسته لوازم‌التحریر، واریز نقدی به‌مناسبت جشن نسیم مهر، واریز نقدی بمناسبت شب یلدا، اهدا ۴٠۵  عدد کاپشن  زمستانه، خرید البسه ویژه نسوان ، خرید یخچال و تلویزیون جهت خوابگاه های زندانیان در زندان مرکزی ، توزیع ۲۵۰۰ پرس غذای گرم بین خانواده‌های زندانیان و... بخشی از خدمات انجمن حمایت زندانیان در مدت گذشته از سال جاری است.

وی افزود: در حوزه اقدامات اجرایی نیز برنامه‌های متنوعی از جمله پیگیری اخذ زمین ۱۰۰۰ متری در قطب تجاری احمدآباد، پیگیری زمین ۸۲ هکتاری جهت کاشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای، پیگیری مجوز مرکز مشاوره در فرهنگسرا، پیگیری آموزشگاه ویژه رانندگی، پیگیری معدن شن و ماسه، پیگیری زمین ۱۱ هکتاری برای راه اندازی کارگاه تولیدات فلزی، پیگیری واگذاری امتیاز ۵ ایستگاه cng، خرید دو دستگاه کامیون، پیگیری انتقال مالکیت سه دستگاه اتوبوس از جهاد کشاورزی، پیگیری خرید ۴ دستگاه مینی بوس و دو دستگاه اتوبوس از طریق مزایده سپاه فجر و... بخشی از اقدامات انجمن است که در راستای تامین و توسعه درآمدهای پایدار به‌صورت جدّ دنبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha