باکری‌ها به یاد شهید سلیمانی برای نیازمندان خانه می‌سازند
کد خبر: 4193821
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

باکری‌ها به یاد شهید سلیمانی برای نیازمندان خانه می‌سازند

گروه جهادی شهید باکری شهرستان چرداول استان ایلام یکی از گروه‌های تخصصی در حوزه عمرانی است که در ایام هفته مقاومت و سالروز شهادت شهید سلیمانی نسبت به تهیه مصالح و احداث خانه‌های ویژه نیازمندان اقدام کرده است.

گروه جهادییکی از مهمترین برنامه‌های گروه‌های جهادی در کشور، محرومیت‌زدایی از محرومان در حوزه‌های مختلف عمرانی به ویژه رفع نیازمندی ایشان در مقوله خانه و احداث منازل برای ایشان است. امروز گروه‌های جهادی عمرانی تلاش می‌کنند تا در اقصی‌‌نقاط کشور ضمن تهیه مصالح ساختمانی برای نیازمندان، زمینه را برای احداث خانه محرومان و رفع محرومیت از ایشان در این حوزه مهیا کنند.   

عدنان اقبالی‌پور، مسئول گروه جهادی شهید باکری شباب شهرستان چرداول در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح فعالیت‌های این گروه جهادی در ایام شهادت سردار سلیمانی و هفته مقاومت پرداخت و اظهار کرد: در ایام هفته مقاومت و به نیت سردار شهید سلیمانی نسبت به اجرای طرح‌های مختلف عمرانی در روستاهای محروم شهرستان چرداول ایلام اقدام کردیم.

وی با اشاره به تهیه مصالح ساختمانی برای خانه‌های محرومان در این ایام، افزود: این مصالح برای خانه‌های نیازمندان در روستاهای مله شیرخان، دارتوت و شباب شهرستان چرداول تهیه شده و برای احداث خانه‌های ویژه نیازمندان توزیع شد.

مسئول گروه جهادی شهید باکری شباب با بیان اینکه این گروه جهادی در سال 87 تشکیل شده است، گفت: با أخذ مجوز فعالیت از سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام، فعالیت‌های این گروه جهادی به صورت گسترده در سطح شهرستان‌ها و روستاهای مختلف استان ایلام آغاز شد.

عدنانی‌پور با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های این گروه جهادی در حوزه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و محرومیت‌زدایی قرار دارد، افزود: محرومیت‌زدایی از روستاها در حوزه‌های مختلف عمرانی به ویژه احداث خانه نیازمندان، احداث سرویس بهداشتی و حمام، ایزوگام خانه‌ها، تهیه مصالح ساختمامی از جمله آج، سیمان، ماسه، گچ و ... در دستور کار این گروه جهادی قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های ویژه این گروه جهادی در ایام شیوع کرونا نیز بیان کرد: در آن زمان برنامه‌هایی همچون تهیه و توزیع ماسک رایگان به نیت شهید سلیمانی، اجرای برنامه‌های آموزشی در بین روستاهای محروم و ... از سوی اعضای گروه جهادی شهید باکری در سطح استان ایلام اجرا شد.

مسئول گروه جهادی شهید باکری شباب با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این گروه جهادی ادامه داد: برپایی همایش‌های مختلف و کلاس‌های ویژه ترویج فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی در بین جوانان روستاها، برگزاری کارگاه‌های مختلف فرهنگ ویژه مهارت‌افزایی خانواده‌های محرومان، تهیه و توزیع جهیزیه در میان زوج‌های جوان و ... از جمله برنامه‌های فرهنگی گروه جهادی شهید باکری بوده است که هم‌اکنون نیز پیگیری و اجرا می‌شود.

عدنانی‌پور تصریح کرد: اجرای برنامه‌های ورزشی با عنوان جام شهید سلیمانی در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله فوتبال و والیبال،‌ تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی با همکاری بسیج سازندگی، تهیه و توزیع بسته‌های یلدایی با عنوان «یلدای مهدوی» در روستاهای محروم چرداول و ... نیز از دیگر برنامه‌های این گروه جهادی در ایام مختلف است.              

وی با اشار به به اینکه هم‌اکنون تعداد 20 نفر از جهادگران در قالب گروه جهای شهید باکری شباب در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: برپایی اردوهای مختلف جهادی در روستاهای محروم استان ایلام نیز از دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی است که در طول ایام سال اجرا می‌شود. همچنین، برنامه ویژه ویزیت رایگان نیز با پیگیری اعضای گروه جهادی شهید باکری انجام می‌شود که تاکنون خانواده‌های زیادی در این زمینه به پایگاه‌های ویژه گروه در روستاهای محروم مراجعه کرده و ویزیت رایگان شده‌اند.

مسئول گروه جهادی شهید باکری شباب تصریح کرد: یکی برنامه‌های مهم این گروه جهادی توزیع داروی رایگان در بین بیماران نیازمند است که در این زمینه داروهای مدنظر با کمک بسیج سازندگی و خیران تهیه شده و میان محرومان شهرستان‌های مختلف استان ایلام توزیع می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های مختلف این گروه جهادی از سوی خیران و بسیج سازندگی شهرستان چرداول تهیه می‌شود، گفت: از نهادهای اجرایی شهرستان درخواست داریم تا با گروه‌های جهادی همکاری بیشتری داشته باشند تا این گروه‌ها بتوانند خدمات بهتر و بیشتری را به محرومان ارائه دهند. امروز تمامی فعالیت‌های انجام شده از سوی گروه جهادی شهید باکری در سامانه اطلس جهادی ثبت شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از این فعالیت‌ها به سامانه مورد نظر مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha