114 مسجد همدان پذیرای معتکفان ماه رجب می‌شوند
کد خبر: 4193651
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵

114 مسجد همدان پذیرای معتکفان ماه رجب می‌شوند

مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان گفت: در راستای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، 114 مسجد استان برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده است.

اعتکافمهدی صلواتیان، مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف ماه رجب در مساجد این استان اظهار کرد: در راستای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف 114 مسجد برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی حضور 18 هزار نفر معتکف در مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در استان همدان افزود: از این تعداد پیش‌بینی می‌شود پنج تا هفت هزار نفر در شهرستان همدان متعکف شوند.

صلواتیان با بیان اینکه ثبت‌نام معتکفان در شهرستان همدان از 30 دی‌ماه شروع و تا سوم بهمن‌ماه سال جاری ادامه دارد، تصریح کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم معنوی می‌توانند به مسجد جامع شهر همدان مراجعه کنند و در سایر نقاط استان همدان نیز در مساجد، حوزه‌های علمیه و ادارات تبلیغات اسلامی ثبت‌نام انجام می‌شود.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان با اشاره به اینکه مبلغ درنظر گرفته شده برای متعکفان برای حضور در مراسم اعتکاف امسال در همدان 350 هزار تومان است، گفت: متعکفان در روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب به‌مدت سه روز در مساجد متعکف می‌شوند. مراسم اعتکاف امسال علاوه بر مساجد شهری و روستایی به‌صورت اعتکاف دانشجویی در مساجد دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. همچنین اعتکاف دانش‌آموزی و اعتکاف مادر و کودک به‌صورت ویژه در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه مجوز برگزاری مراسم اعتکاف امسال فقط از سوی ستاد مردمی اعتکاف صادر می‌شود و سایر ادارات و نهادها نیز باید با هماهنگی و مجوز این ستاد اقدام به برگزاری این مراسم داشته باشند، افزود: برنامه‌های مختلفی در ایام اعتکاف از جمله مراسم ختم قرآن، محافل انس با قرآن، مسابقات مختلف، جهاد تبیین، پاسخ به شبهات، تاریخ اسلام، تفسیر موضوعی قرآن و نهج‌البلاغه، مباحث با محور جوانی جمعیت و فرزندآوری و قرائت دعاهای مخصوص اعتکاف و... برای معتکفان در نظر گرفته شده است.

صلواتیان اظهار کرد: در صورت نیاز و استقبال بیشتر این آمادگی وجود دارد که تعداد مساجد بیشتری برای این مراسم معنوی افزوده شود. معتکفان کارت ورود به مسجد را دریافت می‌کنند، آوردن وسایل سمعی و بصری و تلفن همراه در این مراسم ممنوع است، معتکفان می‌توانند وسایل شخصی از جمله پتو، لیوان، قاشق و... و در صورت بیماری اگر دارویی مصرف می‌کنند به همراه خود داشته باشند.

انتهای پیام
captcha