رسیدگی به 18 پرونده مدیران همدان؛ در گشت ارشاد مسئولان
کد خبر: 4193171
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

رسیدگی به 18 پرونده مدیران همدان؛ در گشت ارشاد مسئولان

معاون اجتماعی و امور دستگاه‌های حاکمیتی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به نقش مردم در مطالبه‌گری از مسئولان گفت: مردم می‌توانند در عرصه‌های مختلف مطالبه‌گری کنند که یکی از این حوزه‌ها، مطالبه مردم از مسئولان است، در همین رابطه گشت‌های ارشاد مدیران در راستای مبارزه با فساد تشکیل شده است، ترک فعل مدیران را رصد می‌کند و تذکر می‌دهد که تاکنون 18 مدیرکل به ستاد دعوت و مستقیم امر به معروف و نهی از منکر شدند.

حجت‌الاسلام رضا بهادری، معاون اجتماعی و امور دستگاه‌های حاکمیتی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدانحجت‌الاسلام رضا بهادری، معاون اجتماعی و امور دستگاه‌های حاکمیتی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این معاونت متشکل از سه اداره، امور دستگاه‌های حاکمیتی، امور شهرستان‌ها، تشکل‌های مردمی و شوراهای امر به معروف قشری است که در ذیل معاونت اجتماعی ستاد قرارگاه «گام» که مخفف گشت ارشاد مدیران است تعریف شده است.

وی با اشاره به نقش مردم در مطالبه‌گری از مسئولان افزود: مردم می‌توانند در عرصه‌های مختلف مطالبه‌گری کنند که یکی از این حوزه‌ها، مطالبه مردم از مسئولان است، در همین رابطه گشت‌های ارشاد مدیران در راستای مبارزه با فساد تشکیل شده است، ترک فعل مدیران را رصد می‌کند و تذکر می‌دهد که تاکنون 18 مدیرکل به ستاد دعوت و مستقیم امر به معروف و نهی از منکر شدند. 

معاون مطالبه‌گری و امور اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، با بیان اینکه بعضی از مطالبه‌گری‌ها باید از طریق خود اقشار انجام شود، تصریح کرد: در حقیقت گشت ارشاد مسئولین توسط مردم محقق می‌شود و اگر فردی از چهارچوب قانون خارج شود توسط گروه‌های مطالبه‌گر به چالش کشیده خواهد شد، در استان نیز تا کنون چندین مورد مطالبه‌گری مردم و گروه‌های خاص با در دست داشتن مستندات پیگیری شده ‌است.

بهادری با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های ما در این معاونت استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی در عرصه‌های مختلف است، گفت: امر به معروف مختص یک حیطه نیست بلکه مردم می‌توانند در همه شئون امر به معروف و نهی از منکر کنند. از این رو ستاد برای پیشبرد اهداف خود نیاز به بدنه اجتماعی دارد، اگر مردم در اجرای این فریضه به ستاد کمک کنند ستاد نیز موفق خواهد بود. جبهه مردمی مادامی که پای کار باشند و امورات را رصد کنند کار ستاد ثمربخش است و مسائل به راحتی حل و فصل می‌شود.

معاون مطالبه گری و امور اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه رسالت اصلی ستاد، احیاء این فریضه است، ادامه داد: این ستاد، ستاد احیا است نه اجرا؛ همانطور رهبر معظم انقلاب فرمودند امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید احیاء شود و باید کاری کرد که خود مردم امر به معروف و نهی از منکر کنند.
 
وی افزود: معاونت اجتماعی در ستاد، خط مقدم این موضوع است که در دستگاه‌های حاکمیتی با راه اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح ادارات احیاء این فریضتین را در دستور کار دارد که این شوراها در ادارات نمونه کوچک شده ستاد امر به معروف و نهی از منکر است. 

بهادری در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از ظرفیت مساجد و محلات را از دیگر رویکرد‌های این معاونت عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم به تمدن نوین اسلامی برسیم باید به جامعه اسلامی برسیم و لازمه رسیدن به جامعه اسلامی هم محلات اسلامی است و محله هم اسلامی نمی‌شود مگر با احیای جایگاه راهبردی مسجد در محله، وقتی شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر به سطح محلات و مساجد آورده و اگر بعضی از مشکلات در همین مساجد و محلات حل شوند، دیگر به سطح شهرستان و استان و ملی کشیده نمی‌شود.

وی تأکید کرد: مطالبه‌گری به معنی توهین نیست بلکه شخص مطالبه‌گر که حتی می‌تواند یک فرد از گروه‌های خاص باشد و حتی یکی از اصحاب رسانه باید مستدل و مستند حرف بزند و وظیفه ستاد نیز حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

 بهادری با تأکید بر اینکه علاوه بر اینکه ستاد به صورت تخصصی در بحث تشکلات مردمی 18 عرصه در بحث مطالبه‌گری تعریف کرده است، بیان کرد: بیش از 100 زیرعرصه متشکل از مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی، عفاف و حجاب و امور خانواده و غیره... دارد که در شئون مختلف گروه‌ها بر اساس تخصص خود تشکل مورد نظر را ثبت، از ستاد به آنها مجوز داده می‌شود و از مسئولین مطالبه‌گری می‌کنند. 

معاون مطالبه گری و امور اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دیگر این ستاد در حوزه عفاف و حجاب است، تصریح کرد: در اجرای تکالیف قانونی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نظارت بر وضعیت عفاف و حجاب کارکنان دستگاه‌های اجرایی در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته و قرارگاه ۲۱ تیر در همین راستا تشکیل شده است هدف کلی این طرح نیز ارتقای سطح وضعیت عفاف و حجاب کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان است.

انتهای پیام
captcha