ضرورت توجه ویژه به بحث اعتکاف در محیط‌های دانشگاهی
کد خبر: 4192819
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد؛

ضرورت توجه ویژه به بحث اعتکاف در محیط‌های دانشگاهی

حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری با بیان اینکه می‌طلبد در بحث اعتکاف توجه جدی و ویژه‌ای به محیط‌های دانشگاهی شود گفت: در دانشگاه جوانان بسیار مؤمن، متدین و ثابت‌قدمی حضور دارند و اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای جمع‌شدن جوانان است.

توجه ویژه به بحث اعتکاف در محیط‌های دانشگاهی

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری، امام جمعه کرمانشاه، امروز، 18 دی‌ماه در دیدار با مدیران مرتبط با برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در این استان اظهار کرد: اعتکاف نقش مهمی در تزکیه و تقوای انسان دارد و موجب پیوند بیشتر افراد با خدا می‌شود.

وی با بیان اینکه سنت حسنه اعتکاف فرصتی ارزشمند برای بازگشت به خویش و بهانه‌ای برای بارور شدن ارزش‌های الهی در درون انسان و پیوند با مبدأ جهان هستی است، افزود: اعتکاف بهترین برنامه فرهنگی است و نهاد‌های فرهنگی باید در این زمینه تلاش کنند و در راستای توسعه و ترویج این سنت نبوی بین جوانان و دانشگاهیان اهتمام ورزند.

امام جمعه کرمانشاه به اهمیت حضور جوانان در اعتکاف اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های اعتکاف این است که بهترین فرصت را برای تفکر به‌وجود می‌آورد و در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است «یک ساعت فکر کردن از 60 سال عبادت بهتر است» پس اعتکاف مقدمات تفکر را فراهم می‌کند.

غفوری در ادامه با یادآوری اهمیت حضور جوانان دانشگاهی به‌ویژه در بحث اعتکاف افزود: می‌طلبد توجه ویژه‌ای به محیط‌های دانشگاهی در بحث اعتکاف انجام شود، زیرا در دانشگاه جوانان بسیار مؤمن، متدین و ثابت‌قدمی حضور دارند و اعتکاف فرصتی مناسب برای جمع شدن جوانان است.

وی در پایان گفت: استان کرمانشاه در عرصه‌های دینی از ظرفیت بالایی برخوردار است و باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه را برای حضور مردم فراهم کرد.

انتهای پیام
captcha