29 دی‌ماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در سوادآموزی کردستان
کد خبر: 4192666
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

29 دی‌ماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در سوادآموزی کردستان

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش کردستان با بیان اینکه ۲۹ دی‌ماه آخرین مهلت ثبت‌نام و تشکیل کلاس سوادآموزی در استان اعلام شده است بر تسریع در کلاس‌گذاری در فرصت باقی‌مانده تأکید کرد.

گلبهار خسروی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، گلبهار خسروی، معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش کردستان امروز، 17 دی در جلسه شورای هماهنگی این حوزه با اشاره به آغاز فرایند کلاس‌گذاری سوادآموزی از شهریور امسال، گفت: به دلیل کندی روند کلاس‌گذاری، مهلت ثبت‌نام تا ۲۹ دی‌ماه جاری تمدید شد.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد استان در خصوص کلاس‌گذاری ارائه کرد و با اشاره به دشواری فرایند شناسایی، جذب و آموزش سوادآموزان، افزود: تاکنون حدود ۱۲ درصد از حجم ابلاغی به استان تحت پوشش قرار گرفته است.

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش کردستان حجم ابلاغی سال جاری را ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر ذکر و بیان کرد: باید اهتمام لازم برای پوشش حداکثری حجم سال جاری انجام و اقدامات و پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی از فعال شدن تعداد دیگری از آموزش‌دهندگان غیر فعال واجد شرایط خبر داد و گفت: کلیه آموزش‌دهندگان فعال استان که تاکنون موفق به تشکیل کلاس نشده‌اند در فرصت باقی مانده تا پایان دی‌ماه جاری فرصت دارند نسبت به کلاس‌گذاری اقدام کنند.

خسروی از حضور مسئولان و ناظران سازمان نهضت سوادآموزی در استان به منظور رصد، کنترل و بررسی فعالیت‌ها و بازدید از کلاس‌های سوادآموزی استان خبر داد و خواستار آمادگی شهرستان‌ها و مناطق در این خصوص و مستندسازی اقدامات شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اقدامات سوادآموزی در سطح اداره کل و شهرستان‌ها و مناطق را پیگیری شاخص‌ها و معیار های ارزیابی عملکرد و مستندسازی اقدامات عنوان کرد و گفت: کلیه شاخص‌ها در طول سال باید پیگیری و عملیاتی و گزارش آن در مهلت زمانی تعیین شده به سازمان ارسال شود.

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش کردستان صیانت از ساختار را یکی از شاخص‌های ابلاغی عنوان کرد و بر پیگیری مستمر و تکمیل چارت نیروی انسانی سوادآموزی تأکید کرد و گفت: کلیه پست‌های مربوط به این حوزه در سطوح مختلف باید تکمیل شود.

وی نظارت را یکی از اقدامات اولویت دار این معاونت عنوان و با بیان اینکه نظارت در دو بخش حضوری و غیرحضوری انجام خواهد شد، گفت: بر اساس برنامه تنظیم شده، مسئولیت نظارت غیرحضوری هر شهرستان و منطقه مشخص و در برنامه نظارت حضوری نیز از ظرفیت و همکاری اعضای گروه بهبود کیفیت استان استفاده و بر اساس برنامه اقدامات و فعالیت‌ها رصد و کنترل خواهد شد.

خسروی ادامه داد: برنامه نظارت حضوری و غیرحضوری در سطح شهرستان‌ها و مناطق نیز باید عملیاتی و گزارش آن بر اساس فرم‌های مربوطه به استان منعکس شود.

وی صحت و سلامت کار و کیفیت بخشی به فعالیت‌ها را در اولویت برنامه‌های سوادآموزی ذکر کرد و یادآور شد: با مراقبت و اعمال نظارت‌های لازم، رعایت دستورالعمل و ضوابط و مقررات، باید اقدامات با جدیت پیگیری و از بروز مشکلات و آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha