برگزاری گرامیداشت جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی در رویداد «روایت حبیب» ایلام
کد خبر: 4192060
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳

برگزاری گرامیداشت جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی در رویداد «روایت حبیب» ایلام

به همت حوزه هنری استان ایلام و اداره کل ورزش و جوانان، رویداد ملی «روایت حبیب» در زورخانه پوریای ولی شهر ایلام برگزار شد.

روایت حبیب، حوزه هنری ایلامبه گزارش ایکنا ایلام، سعید خیراللهی، رئیس حوزه هنری استان ایلام در مراسم روایت حبیب که در محل زورخانه پوریای ولی شهر ایلام برگزار شد، اظهار کرد: نگاه معرفتی وجه مشترک بین هنرمندان و ورزشکاران است، وجه مشترک گود زورخانه و بوم هنری معرفت است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم از خود به عنوان یک سرباز در وصیت نامه‌اش نام برده است، افزود: حاج قاسم نه به دنبال عنوان بود و نه دنبال نام و نشان، او در راه معرفت به ولایت به شهادت رسید و خود را سرباز ولایت می‌دانست.

وی با اشاره به اشتراکات کار هنری و ورزشی، گفت: استان ایلام میزبان جشنواره تئاتر خیابانی شهدای زمین فوتبال چوار خواهد بود.

خیراللهی تصریح کرد: وجه مشترک هنرمندان و ورزشکاران شهدا هستند، راه حاج قاسم ادامه دارد و خون شهدا نشان دهنده و مشخص کننده حق از باطل است.

رئیس حوزه هنری استان ایلام با بیان اینکه سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی در حوزه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی فعالیت داشت، افزود: شکوه این آیین که با حضور جمع کثیری از ورزشکاران، مسئولان و اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد، نشأت گرفته از حب و علاقه مردم ایلام به شخصیت حاج قاسم است.

وی یادآوری کرد: تئاتر خیابانی، طراحی گرافیکی و نصب پوستر در سطح شهر، نقالی، شعرخوانی و تئاتر خیابانی از جمله برنامه‌هایی است که در این رویداد ملی در مرکز استان ایلام و سایر شهرستان‌ها در حال انجام است.

محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این مراسم با قدردانی از برگزارکنندگان و دست اندرکاران آیین روایت حبیب در زورخانه پوریای ولی شهر ایلام، خاطرنشان کرد: این مراسم تلفیقی از هنر و ورزش بود که در یک راستا و برای زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا، اجرا شد که جای قدردانی دارد.

حسنی با اشاره به اینکه شهید سردار سلیمانی ادامه دهنده راه کسانی بوده است که در راه احیا و زنده نگاه داشتن اسلام به شهادت رسیدند، افزود: این مسیر و زنده نگاه داشتن راه شهدا با حضور ملت سرافراز اسلامی همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان، عنوان کرد: آنها فکر کردند که با زدن حاج قاسم، مقاومت تمام می‌شود اما با جنایتی که امروز در کرمان مرتکب شدند، نشان دادند که از نام و حتی از مقبره حاج قاسم و حرکتی که پس از شهادت وی همچنان ادامه دارد، می‌ترسند.

حسنی گفت: دشمنان امروز هم با این عملیات‌های کور دست و پا می‌زنند اما راه به جایی نخواهند برد و قطعا پیروزی نهایی از آن ملت بزرگ ایران اسلامی و جبهه مقاومت است.

در پایان این مراسم از سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از آثار حوزه هنری رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha