هدف اصلی برگزاری اجلاس نماز مطالعات و آسیب‌شناسی در حوزه نماز است
کد خبر: 4191986
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

هدف اصلی برگزاری اجلاس نماز مطالعات و آسیب‌شناسی در حوزه نماز است

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: هدف اصلی برگزاری اجلاس سی‌ام مطالعات و آسیب‌شناسی در حوزه نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور

به گزارش ایکنا از زنجان، سیداحمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور امروز (۱۴ دی‌ماه) در نشست خبری سی‌امین اجلاس سراسری اقامه نماز در استان زنجان، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیام‌های حکیمانه ایشان، ۲۹ اجلاس برگزار کرده است و روز شنبه سی‌امین اجلاس سراسری نماز با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنرانی رئیس‌جمهور در زنجان برگزار خواهد شد.

وی افزود: ستاد اقامه نماز ۳۳ سال پیش در ذیل رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۹ آعاز به کار کرد. هدف تشکیل این ستاد، ترویج فرهنگ و معارف نماز و برانگیختن آحاد جامعه برای اقامه این فریضه الهی است بود و متناسب با این رسالت یک نگاه آسیب‌شناسانه به اقامه نماز انجام داده شده که این نگاه مستمر، علمی و در حال تکمیل و نو شدن است.

این مسئول تصریح کرد: براساس مطالبات، ۲۷۰۰ نمازخانه در راه‌های مواصلاتی کشور ایجاد شده است و همچنان نهضت نمازخانه‌سازی و مسجدسازی در راه‌های کشور ادامه دارد. همچنین ۴۰۰ جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان و عموم مردم در باب فلسفه نماز، آثار و آداب نماز متتشر شده است که آخرین دستاورد ما در این حوزه دو کتاب ۱۴ جلدی (۱۴ جلد کتاب نماز در سیره معصومین و ۱۴ جلد کتاب برای کودکان براساس معارف اهل بیت) است که در فضای نمایشگاهی در اجلاس سی‌ام در دسترس قرار خواهد گرفت.

زرهانی با بیان اینکه در ۲۹ اجلاس گذشته توانسته‌ایم اسباب اقامه نماز را در نهادهای دولتی و وزارتخانه‌ها با کمک خود دستگاه‌ها فراهم کنیم، گفت: ستاد اقامه نماز یک دستگاه سیاست‌گذار ناظر، هدایت‌گر و ارزیاب است؛ متناسب با این رسالت، امسال هم ارزیابی را انجام داده‌ایم و نتایج رسما اعلام خواهد شد. در سال ۸۲ مقام معظم رهبری رسالت ارزیابی را بر عهده دو گروه داور و ارزیاب قرار دادند و این دو گروه، ارزیابی را به صورت دقیق هر سال انجام می‌دهند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه عملکرد سال ۱۴۰۲ نیز در حال ارزیابی بوده و مطالعات میدانی در حال شکل گرفتن است، گفت: هدف اصلی برگزاری اجلاس سی‌ام مطالعات و آسیب‌شناسی در حوزه نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه هدف این است که ببینیم دستگاه‌هایی که در سطح کشور از منابع ملی استفاده می‌کنند و رسالتی در آموزش فرهنگ‌سازی، تعلیم و تربیت نسل نو بر عهده دارند، چه مشکلات، چه وظایف و رسالت‌هایی دارند و براساس آن‌ها چه طرح و برنامه‌ای را در افق ۵ سال آینده ارائه می‌کنند، عنوان کرد: ستاد اقامه نماز یک برنامه ۲۰ ساله را تنظیم کرده است و رسالت هر استان در ستاد اقامه نماز و هر دستگاه در سطح ملی تدوین برنامه ۵ ساله است.

این مسئول خاطرنشان کرد: روز شنبه روز رونمایی از تعدادی از برنامه‌های ۵ ساله دستگاه‌ها است؛ برای شکل گرفتن این برنامه‌ها از آبان‌ماه سال‌جاری ۱۳ دستگاه، کمیسیون‌های ملی و استانی تشکیل داده‌اند؛ در این کمیسیون‌ها مطالعات لازم از وضع اقامه نماز در حوزه استحفاظی آن‌ها مرتبط با نسل نو چگونه است و با چه چالش‌هایی مواجه هستند.

انتهای پیام
captcha