قدرت فرهنگ اسلامی باعث رشد و شکوفایی ارزش‌های دینی شده است
کد خبر: 4191542
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

قدرت فرهنگ اسلامی باعث رشد و شکوفایی ارزش‌های دینی شده است

عضو هیئت‌علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد واحد مشهد گفت: در دین اسلام به دلیل قدرتی که فرهنگشان دارد، اثرات ماشینی‌شدن زندگی و وجود جوامع به‌روز، نتوانسته بر کم‌رنگ‌شدن مقوله حجاب در آن جامعه تأثیر بگذارد.

محمداسماعیل گلمکانی، عضو هیئت‌ علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمداسماعیل گلمکانی، عضو هیئت‌ علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، در کرسی آزاداندیشی ویژه اساتید دانشگاه که امروز 12 دی‌ماه، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در یکی از مقاله‌هایی که خواندم احادیثی از تورات و انجیل روایت کرده است، این احادیث نشان می‌دهد که بحث حجاب در ادیان الهی دیگر که در مقاله با عنوان ادیان ابراهیمی یاد شده، وجود داشته است.

وی افزود: بحث حجاب در دین مسیحیت و دین یهودیت، در برخی موارد در قالب یک روایت تاریخی آمده و در برخی دیگر صراحتاً به بحث حجاب اشاره داشته است.

گلمکانی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال در انجیل، رساله پتروس رسول، باب سوم، فقره ۱ تا ۶ خطاب به بانوان عنوان کرده است: از بافتن مو و آراسته شدن به طلا و پوشیدن لباس برحذر باشید، بلکه انسانیت باطنی قلبی در لباس غیرفاسد روح حلیم و آرام که نزد خداوند گران‌بها است، ارزشمند است. بدین‌گونه زنان مقدس در سابق نیز که متوکل به خدا بودند، خود را زینت می‌کردند.

وی با استناد به برداشت شخصی خود از حجاب در جوامع غیراسلامی، تصریح کرد: برداشت من این است که در جوامع یهودی و مسیحی، به‌مرور زمان با رشد صنعتی‌شدن جامعه، مقوله حجاب کم‌رنگ‌تر شده است.

عضو هیئت‌ علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد واحد مشهد اظهار کرد: در دین اسلام به دلیل قدرتی که فرهنگشان دارد اثرات ماشینی‌شدن زندگی و وجود جوامع به‌روز، نتوانسته بر کم‌رنگ‌شدن مقوله حجاب در آن جامعه تأثیر بگذارد.

گلمکانی بیان کرد: معتقد هستم که بحث حجاب این‌گونه نبوده که فرض کنید دین مسیحیت یا دین یهودیت بگوید حجاب لازم نیست بلکه با توجه به آنچه در تاریخ ثبت شده حجاب در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha