آزادی بیش از ۳۰۰۰ زندانی با ارفاقات قانونی در قزوین
کد خبر: 4191375
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

آزادی بیش از ۳۰۰۰ زندانی با ارفاقات قانونی در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین از آزادی ۳ هزار و ۷۹ نفر در استان با بهره‌مندی از تأسیسات و ارفاقات قانونی از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه خبر داد.

آزادی زندانیان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی رئیس کل دادگستری استان قزوین، علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین، در خصوص آزادی زندانیان قزوینی با استفاده از ارفاقات قانونی، گفت: بر اساس تأکید رئیس دستگاه قضا در مورد استفاده قضات از تأسیسات ارفاقی در مورد متهمان و محکومان در راستای زندان‌زدایی، کاهش جمعیت کیفری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، بازاجتماعی کردن مجرمان، بازگشت زندانیان به خانواده، کاهش هزینه‌های پرداختی جامعه و تسهیل شرایط متهمان و محکومان در نوع و میزان مجازات تعیینی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۳ هزار و ۷۹ نفر از تأسیسات و ارفاقات قانونی استفاده کرده که یک هزار و ۸۶۶ نفر از آنان با قید مجازات‌های جایگزین حبس آزاد شده‌اند و امیدواریم تا پایان سال افراد بیشتری از این فرصت بهره‌مند شوند.

رئیس کل دادگستری کل قزوین ادامه داد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۸۰ آئین‌نامه سازمان زندان‌ها  این تأسیسات شامل مرخصی، انتقال به زندان نیمه‌باز، اعزام به کار در خارج از زندان، ملاقات حضوری یا خصوصی، نظام نیمه‌آزادی، آزادی مشروط، آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی(پابند) و خدمات پس از خروج است؛ البته این موارد به مجرمانی که مشمول جرائم خشن هستند تعلق نمی‌گیرد.

شعبانی در پایان خاطرنشان کرد: آثار و پیامدهای ناشی از اجرای این طرح تأثیر بسزایی در حذف مشکلات و آسیب‌های ناشی از زندان و حفظ کرامت انسانی برای محکومان و خانواده‌های آنان داشته و هزینه‌های اجرای عدالت کیفری را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام
captcha