حل مسائل اجتماعی و فرهنگی نیازمند کتب دفاع مقدس است
کد خبر: 4191220
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
سامان سپهوند:

حل مسائل اجتماعی و فرهنگی نیازمند کتب دفاع مقدس است

رئیس حوزه هنری لرستان گفت: تولید کتاب دفاع مقدس یک فعالیت فانتزی و کاری برای گذاشتن روی طاقچه نیست بلکه یک امر راهبردی است و ما برای حل مسائل اجتماعی و فرهنگی خود به آن نیاز داریم.

سامان سپهوند، رییس حوزه هنری لرستانبه گزارش ایکنا از ایلام، سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری لرستان در کارگاه توانمندسازی نویسندگان دفاع مقدس که با حضور جمعی از نویسندگان، ناشران و متولیان تولید آثار دفاع مقدس و ادبیات پایداری ایلام برگزار شد، خاطرنشان کرد: تولید کتاب دفاع مقدس یک فعالیت فانتزی و کاری برای گذاشتن روی طاقچه نیست بلکه یک امر راهبردی است و ما برای حل مسائل اجتماعی و فرهنگی خود به آن نیاز داریم.

وی تأکید کرد: اثرگذاری کتاب دفاع مقدس باید برای ما بسیار حائز اهمیت باشد و آثاری که در این زمینه تولید می‌شود، باید نقطه‌زن باشند.

مؤلف کتاب تاریخ شفاهی «جنگ جنگ تا پیروزی» خاطرنشان کرد: کار دفاع مقدس برای رزومه‌سازی نیست و متأسفانه ما گاهی یادمان می‌رود که برای چه این کار را می‌کنیم و گاه با بدترین کیفیت، آثار دفاع مقدس تنها برای رفع تکلیف منتشر می‌شوند.

سپهوند گفت: با وجود اینکه استان ایلام جبهه اول و به تعبیر مقام معظم رهبری دژ مستحکم نظام بوده اما متأسفانه این استان در ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در کشور اسم و رسمی ندارد که این جای سؤال دارد.

رئیس حوزه هنری استان لرستان خاطرنشان کرد: سوژه‌های جنگ بسیار زیاد و متنوع هستند و آنگونه که پیداست با این کم‌کاری‌ها و بد کار کردن‌ها، تاریخ دفاع مقدس ما و آموزه‌های آن بر زمین مانده و تدوین نشده است که برای جبران باید اول به نویسنده برسیم و نسلی برای این کار تربیت کنیم.

وی ضمن تشریح طرح «همیار شهید» که منجر به تولید ۱۱۰ اثر دفاع مقدس در استان لرستان شده است، تأکید کرد: ایلام به اندازه خودش رنگ خود را بر تاریخ دفاع مقدس ایران نپاشیده است لذا ما هم در سوژه و هم در تربیت نیرو، نیازمند یک نهضت تولید محتوا در استان هستیم.

سعید خیراللهی، رئیس حوزه هنری استان ایلام نیز در حاشیه این برنامه به ایکنا گفت: جهت جبران کاستی‌های تولید آثار ادبیات پایداری و کتاب دفاع مقدس کارگاه‌های توانمندسازی نویسندگان این حوزه استمرار خواهد داشت و سعی داریم با تربیت نویسندگان جدید در تولید محتوای دفاع مقدس در ایلام به یک جهش کمی و کیفی مناسب برسیم.

انتهای پیام
captcha