دیدار شهردار تبریز با خانواده شهیدان «زوار جنتی» و «عبدالجباری»
کد خبر: 4191151
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱

دیدار شهردار تبریز با خانواده شهیدان «زوار جنتی» و «عبدالجباری»

شهردار تبریز به همراه سه عضو شورای اسلامی شهر تبریز با خانواده شهیدان والامقام «اکبر زوار جنتی» و «یدالله عبدالجباری» دیدار و گفت‌وگو کرد.

خانواده شهدا، شهردار تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، شامگاه 10 دی‌ماه، به همراه حجت‌الاسلام رسول برگی، حجت‌الاسلام سیدکاظم زعفرانچی‌لر، حکیمه غفوری و یاسین بجانی از اعضای شورای اسلامی شهر در دیدارهای جداگانه‌ای با خانواده معظم شهیدان والامقام «اکبر زوار جنتی» و «یدالله عبدالجباری»  دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهردار تبریز، در این دیدارها، شهادت را توفیقی الهی برای بندگان خاص و برگزیدگان مکتب اسلام معرفی کرده و اظهار کرد: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون پاک شهیدان انقلاب و هشت‌سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه شهدا و خانواده‌های معظم آنها حق بزرگی بر گردن مردم و مسئولان کشور دارند و تجلیل از این قشر دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: مدیریت شهری تبریز خود را ملزم به معرفی شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان می‌داند و در این راه تمام توان و ظرفیت خود را به‌کار خواهد بست.

هوشیار همچنین اضافه کرد: بسیاری از داشته‌های کنونی و عزت بین‌المللی کشورمان را مدیون خون پاک شهدا هستیم؛ پس بر همه ما واجب است در هر جایگاه و شغلی که هستیم با انجام دقیق وظایف خود، دین مان را به شهدای والامقام ادا کنیم.

شهردار تبریز یادآور شد: با همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر هر هفته در منزل خانواده دو شهید والامقام حضور می‌یابیم و سایر مدیران شهرداری نیز موظف‌اند به صورت مستمر و هفتگی در منازل خانواده های شهدا حضور یابند.   

وی اظهار کرد: یقین داریم به برکت خون پربرکت شهدا و مجاهدت‌های آنها در راه حفظ استقلال و کیان کشور و دین مقدس اسلام، مسیر رشد و توسعه جامعه هموار بوده و تنها با همان تفکر انقلابی و جهادی می‌توان قله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پیمود.

در پایان این دیدارها، شهردار تبریز با اهدای لوح‌های جداگانه‌ای از خانواده شهیدان والامقام «اکبر زوار جنتی» و «یدالله عبدالجباری»  قدردانی کرد.   

شهید مدافع حرم اکبر زوار جنتی متولد بیست و دوم خرداد سال ۱۳۶۳ در تبریز در تاریخ بیستم فروردین سال ۱۳۹۷ در اثر حمله هواپیما رژیم صهیونیستی به مقر استقرار آنها در پایگاه هوایی تی فور سوریه به فیض شهادت رسید و پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای شنب غازان  تبریز به خاک سپرده شد. شهید والامقام یدالله عبدالجباری نیز در پنجم آذر سال ۱۳۴۶ در تبریز دیده به جهان گشوده و سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک منطقه شرهانی به مقام شهادت نائل آمده و در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز آرام گرفت.

انتهای پیام
captcha