رسالت کارگران جهاد در میدان کار و تولید است
کد خبر: 4191091
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

رسالت کارگران جهاد در میدان کار و تولید است

فرمانده سپاه قدس گیلان جنگ اقتصادی را یکی از عرصه‌های اصلی جنگ ترکیبی تمام عیار دشمنان علیه نظام اسلامی دانست و گفت: امروز رسالت کارگران ما جهاد در میدان کار و تولید است؛ البته دشمنان همواره تلاش می‌کنند تا قشر کارگری را در مقابل نظام قرار دهند، اما صلابت و استحکام روحی کارگران ما موجب شده که دشمن در طول ۴۵ سال گذشته نتواند از قشر کارگر سوء استفاده کند.

سردار دامغانی فرمانده سپاه قدس استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قدس گیلان امروز، ۱۰ دی‌ماه در یادواره ۴۱۸ شهید کارگری استان گیلان که در شرکت ایران پوپلین رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴ هزار شهید کارگری کشور و ۴۱۸ شهید کارگری استان، اظهار کرد: حماسه ۹ دی را پشت سر گذاشتیم که روز بصیرت و تجلی غیرت دینی ملت ما بود.

وی یوم الله ۹ دی را نمایش ولایتمداری و علاقه قلبی ملت به انقلاب و نظام اسلامی دانست و افزود: ۹ دی ثابت کرد که مردم هم در بصیرت و هم در غیرت از خواص جلوتر هستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به شکل گیری حرکت عظیم و خودجوش مردمی در مقابل یکی از بزرگترین فتنه های بعد از انقلاب، عنوان کرد: در جریان فتنه ۸۸ شاهد برنامه ریزی و هدایت کشورهای غربی بودیم.

دامغانی با بیان اینکه جریانات غرب‌گرا در کشور با عزت و استقلال و رشد و پیشرفت و بزرگی این ملت مشکل دارند، بیان کرد: جریانات غرب‌گرا از اینکه ملت در سختی جنگ و تحریم باشند لذت می‌برند و از پیشرفت‌های کشور و اهتزاز پرچم ایران عذاب می‌کشند و لذا در جریان فتنه ۸۸ نیز همین غرب‌گراها فعال شدند و با دشمن همراهی کردند؛ امروز هم این غرب‌گراها به دنبال غرب هستند و می‌خواهند فرهنگ و تمدن غرب را در کشور پیاده سازی کنند اما ملت ایران با بصیرت و آگاهی خود همواره در مقابل این جریانات ایستادگی می‌کند.

وی با اشاره به دشمنی جریانات غرب‌گرا با شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: غرب‌گراها تشییع شهدای گمنام را زیر سوال می‌برند و فرهنگ ایثار و شهادت را تخریب می‌کنند زیرا آنها با هر چیزی که عامل عزت و اقتدار نظام و کشور و مایه قوام و دوام فرهنگ بومی و ملی و دینی باشد، مشکل دارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان عموم ملت ایران را دوستدار آزادگی و معنویت و عزت و آزادگی و استقلال طلبی و ظلم ستیزی و ایثار و جهاد دانست و تصریح کرد: فرهنگ ملی و مذهبی در وجود ملت نهادینه شده و براساس همین فرهنگ و اعتقادات، نهضت اسلامی را ایجاد کردند و ۴۵ سال است که در مقابل همه تهدیدات و توطئه‌ها ایستادگی می‌کنند.

وی فرهنگ غنی ملی و مذهبی ملت ایران را برگرفته از فرهنگ ناب اسلام و عاشورای حسینی دانست و افزود: اوج این فرهنگ، شهدای عزیز هستند و هر آنچه از عزت و آبرو و اقتدار و استقلال و پیشرفت داریم، مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم. عبور از فتنه‌ها و توطئه‌ها و تهدیدات به برکت خون شهدا میسر شده لذا شهدا زنده هستند و بر زندگی ما اثرگذاری دارند.

دامغانی شهدا را همنشین انبیا و اولیای الهی دانست و بیان کرد: شهدا دو ویژگی مشترک دارند که یکی برخورداری از ایمان و اعتقاد و توکل و توسل و دیگری احساس مسئولیت و خدمت رسانی حداکثری به مردم است.

فرمانده سپاه قدس گیلان فرهنگ کار و تلاش را دارای جایگاه والا در فرهنگ اسلامی دانست و بیان کرد: کارگران ارزشمندترین قشر در اسلام هستند و نظام اسلامی نیز جایگاه ویژه‌ای برای قشر کارگر قائل شده است. در واقع فردی که برای تأمین معیشت خانواده‌اش تلاش می‌کند، ذاتا دارای ارزش است و اگر این کار و تلاش برای نجات کشور از وابستگی به دیگر کشورها باشد، ارزش آن مضاعف می‌شود؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنان زیادی دارد و با هجمه‌های فراوانی رو به روست و لذا کار و تلاش برای خنثی کردن تهدیدات دشمن، جهاد محسوب می‌شود.

وی جنگ اقتصادی را یکی از عرصه‌های اصلی جنگ ترکیبی تمام عیار دشمنان علیه نظام اسلامی دانست و بیان کرد: امروز رسالت کارگران ما جهاد در میدان کار و تولید است؛ البته دشمنان همواره تلاش می‌کنند تا قشر کارگری را در مقابل نظام قرار دهند، اما صلابت و استحکام روحی کارگران ما موجب شده که دشمن در طول ۴۵ سال گذشته نتواند از قشر کارگر سوء استفاده کند.

دامغانی حاج قاسم سلیمانی را شخصیتی دانست که در دوران نوجوانی و جوانی کارگری کرده و گفت: شخصیت بزرگ حاج قاسم در دورانی که کارگر بود شکل گرفت و سپس در دوران دفاع مقدس به تکامل رسید؛ در واقع شهید سلیمانی روحیه ایثار و احساس مسئولیت و غیرت دینی و آزادی خواهی و ظلم ستیزی را در خودش پرورش داده بود. اگر امروز جبهه مقاومت با عزت و اقتدار مواجه است و نظام اسلامی به محور اصلی معادلات بین المللی تبدیل شده، به واسطه مجاهدت این سردار عزیز و همه بزرگ مردان عرصه ایثار و جهاد و شهادت است.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت براساس فرهنگ بسیجی و اسلام ناب و مکتب حاج قاسم شکل گرفته و مقتدر شده است، گفت: حاج قاسم تفکر بسیجی را در عراق و سوریه و لبنان و یمن و فلسطین بومی کرد و گروه‌های مقاومت را تشکیل داد. امروز جبهه مقاومت ابرقدرت‌های جهان را به چالش کشیده است. کشورهای غربی همه داشته‌های خودشان را جمع کرده‌اند تا مقاومت را در یک جغرافیای کوچک به نام «غزه» شکست دهند اما نمی‌توانند؛ این در حالی است که فرماندهان آمریکایی هدایت عملیاتی را بر عهده دارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به شکست آشکار آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، تأکید کرد: به تعبیر رهبر انقلاب، این شکست یک شکست نرم افزاری و تمدنی برای غرب محسوب می‌شود، زیرا غرب پایه‌های تمدن خود را بر حقوق بشر و حمایت از زنان و کودکان استوار کرده، اما در جریان جنگ غزه برای جهانیان مشخص شد که این شعارها توخالی هستند.

وی با اشاره به تقابل خوی وحشی‌گری غرب در مقابل مقاومت اسلامی مردم غزه، تصریح کرد: کشتار بی رحمانه زنان و کودکان به دست رژیم صهیونیستی از اذهان عمومی جهان پاک نمی‌شود.

دامغانی، شکست تمدن غرب در جریان جنگ غزه را غیر قابل جبران دانست و گفت: شهدا مظهر قدرت نرم ما هستند و به برکت تفکر شهدا به این اقتدار رسیده‌ایم و قطعا شهید سلیمانی از سردار سلیمانی خطرناک‌تر است زیرا شهید تجسم عینی و عملی ارزش‌ها بوده و قابلیت تکثیر دارد.

وی با بیان اینکه امروز حاج قاسم در منطقه تکثیر شده است، تصریح کرد: دشمن در به شهادت رساندن سردار سید رضی موسوی، یار و همرزم سردار سلیمانی مجددا دچار اشتباه محاسباتی شد، زیرا فکر می‌کند با شهادت چنین شخصیت‌هایی می‌تواند جبهه مقاومت را متوقف کند اما فرهنگ ایثار و شهادت عامل قدرت انقلاب و نظام ماست و مادامی که این شهادت ‌ها و جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها باشد، نظام ما با سرعت بیشتری به پیش می‌رود.

گفتنی است، به همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان گیلان و به نام و یاد ۴۱۸ شهید کارگر استان، ۴۱۸ بسته آموزشی(لوازم التحریر) در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد. در این مراسم همچنین از کتاب ۴۱۸ شهید کارگری استان گیلان که به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان تهیه و منتشر شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha