حماسه 9 دی اهمیت روشنگری را ثابت کرد
کد خبر: 4190778
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
رئیس بسیج اساتید:

حماسه 9 دی اهمیت روشنگری را ثابت کرد

محمدرضا مردانی؛ رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: حماسه 9 دی به ما یادآوری می‌کند که فتنه‌ها و فتنه انگیزها به شکل بالفعل یا بالقوه وجود دارند و باید به شکل مستمر علیه آنها روشنگری کرد تا دستشان از صدمه به نظام کوتاه بماند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، محمدرضا مردانی؛ رئیس سازمان بسیج اساتید، کشور در مراسم گرامیداشت 9 دی‌ماه، شهر محمدیه ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سیدرضی موسوی و همچنین یادی از سردار دل‌ها شهید سلیمانی، اظهار داشت: نهم دی به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری از ایام الله انقلاب است.
 
وی افزود: روزی که مردمِ مقیّد و انقلابیِ ایران دو روز پس از هتک حرمت عزای حسینی در عاشورای سال 88 توسطِ عده‌ای عمالِ خودفروخته، به تأسی از سیدالشهدا قیام کردند و حاصلِ طراحی‌های چند ساله اسرائیل و آمریکا و مزدوران داخلی آنها را نقش بر آب کردند. این حادثه انصافا از برکات عاشورا و از نصرت‌ها و امدادهای ائمه اطهار از جمله سیدالشهدا در حق ملت ایران بود.
 
مردانی با اشاره به اینکه روز نهم دی قطعاً تا همیشه بر تارکِ تاریخ کشورمان خواهد درخشید، افزود: این روز به ما یادآوری می‌کند که فتنه‌ها و فتنه انگیزها به شکل بالفعل یا بالقوه وجود دارند و باید به شکل مستمر علیه آنها روشنگری کرد تا دستشان از صدمه به نظام کوتاه بماند.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر اینکه سیر تحولات تاریخ شیعه مملو از پایمردیِ مردان و زنانی است که در بزنگاه‌های تاریخی حق را به درستی از باطل تمییز دادند و غبار فتنه از عمق دید و بصیرت آنها نَکاست، گفت: از صدر اسلام یکی از حربه‌هایِ همیشگیِ معاندینِ تفکّرِ ناب و مستحکم اسلامی که دستشان از أدله تهی بود، تمسک به خلط و جعل و تحریف بوده و هست. 
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه تبیین و جهاد تبیین از اصول شکل‌گیری و استمرار نهضت پویا و بالنده تشیّع بوده و هست، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هر جا مسلمین پیروزی‌ای حاصل کردند اساسش همین تبیین بوده و برعکس، هر جا نهضت اسلام و تشیّع ضربه خورد ریشه‌اش عدم تبیین و بی‌بصیرتی بوده است.
 
مردانی با بیان اینکه علی‌رغم مشکلات موجود، پیشرفت‌های ایران برای ناظران خارجی عجیب است، گفت: هیچ کشوری نیست که ۸ سال جنگ پرهزینه و ۴۴ سال سخت‌ترین تحریم‌ها را به آن تحمیل کرده باشند با این وجود در بسیاری عرصه‌ها به صورت جهشی رشد کرده باشد.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: با وجود برخی مشکلات اما جمهوری اسلامی ایران جزو کارآمدترین نظام‌های حکومتی جهان است. ایران اسلامی هدفی بزرگ دارد و آن تشکیل تمدن نوین اسلامی است. در کنار این هدف غایی اهداف مقدماتی و مواصلاتی دیگری مثل آزادسازی قدس شریف و اخراج آمریکا از منطقه نیز جز اهداف بی‌بدیل ایران اسلامی هستند.
 
وی با اشاره به اینکه گذشت زمان ثابت کرد ناخدای باخدایی که سکان کشتی انقلاب را به دست دارد، خوب می‌داند آن را چگونه از خطرات دریاهای پرتلاطم عبور دهد، گفت: بله شهید داده‌ایم، اما حوزه‌های نظامی و امنیتی همواره نقاط قوت ایران بوده و هستند.
 
مردانی افزود: در مقابل حقانیت نهضت ما دشمن بیکار ننشسته و از ابتدای پیروزی انقلاب نبرد تمام عیار فکری و شناختی علیه ما به راه انداخته است. همان جنگی که مقام معظم رهبری در مورد آن تعبیر دقیق جنگ نرم را به کار بردند.
انتهای پیام
captcha