زمان و مکان انتقام از رژیم صهیونیستی را ما تعیین می‌کنیم
کد خبر: 4190700
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
امیر پورشاسب:

زمان و مکان انتقام از رژیم صهیونیستی را ما تعیین می‌کنیم

جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در مراسم «آیین رونمایی از دستاوردهای علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی» با بیان اینکه ترور شهید موسوی از یاد نمی‌رود، گفت: رژیم صهیونیستی باید منتظر انتقام ما باشد و زمان و مکان آن را ما تعیین می‌کنیم. در ادامه این مراسم از چند دستاورد پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی و پژوهشگران برتر تقدیر به عمل آمد.

امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب، جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم «آیین رونمایی از دستاوردهای علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی»، صبح امروز، شنبه نهم دی، در باغ موزه دفاع مقدس با حضور مقامات لشکری و کشوری برگژارشد.
 
امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب، جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، با تسلیت شهادت سردار سید رضی موسوی گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند این ترور از یاد نخواهد رفت و باید منتظر انتقام ما باشد و زمان و مکان آن را ما تعیین می‌کنیم.
 
وی افزود: حدود ۱۲ پروژه راهبردی را در نیروهای مسلح در ابعاد مختلف انجام دادیم. این پژوهشگاه یک پژوهشکده و یک دایرة‌المعارف دفاعی امنیتی انقلاب اسلامی دارد. 
 
جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تأکید کرد: پژوهش‌هایی که در اینجا انجام می‌شود باید حتما قابلیت بهره‌برداری داشته باشد. در دو سال گذشته دو همایش در سطح بین‌المللی و ملی برگزار شده که دستاوردهای بسیار ارزشمندی را در سطح منطقه و ملی به همراه داشته است.
 
در ادامه این مراسم امیر شکوهی، معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، به ارائه گزارشی از پروژه‌های پژوهشی این پژوهشگاه پرداخت.
 
پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سخنران بعدی این نشست بود که گفت: علم نافع و مرجعیت علمی کلیدواژه‌هایی هستند که مقام معظم رهبری مدام بر آن تأکید دارند. پیوستگی در نظام نوآوری حائز اهمیت است و نوآوری از ایده شروع می‌شود تا اینکه در بازار حضور یابد. 
 
وی افزود: هر محصولی یک زنجیره ارزشی دارد و برای زنجیره ارزش ابتدا باید بذر را کاشت و سپس آن محصول را برداشت کرد و اگر بذری کاشته نشود قطعاً زنجیره ارزشی هم وجود نخواهد داشت.
 
معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: زنجیره ارزش تولید هر محصولی با سطوح آمادگی فناوری قابل سنجش است و هیچ محصولی به بازار نمی‌آید مگر اینکه براساس علوم بومی تولید شده باشد چون هیچ کشور فناوری علوم خاص را به ما نمی‌دهد و باید در کشور این علوم را بومی کرد.
 
صالحی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه بر اصل حفظ شتاب رشد علمی کشور تاکید دارند، اظهار کرد: امروز در زمینه تولید علم رتبه ۱۵ را داریم و در استنادات علمی هم رتبه ۱۵ را به دست آورده‌ایم و این نشان می‌دهد که مقالات ما در جهان خوانده می‌شود.
 
وی ادامه داد: حلقه اول زنجیره ارزش افزوده را باید تولید علم دانست. مقام معظم رهبری همواره تأکید دارند که تولید علم باید با حل مسئله همراه باشد و این در کنار حفظ شتاب تولید علم از اهمیت بسیاری برخوردار است.
 
معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زیست‌بومی که برای نظام فناوری کشور ایجاد کرده‌ایم فوق‌العاده کارآمد است. رشد علمی کشور نتیجه جهاد علمی است که انجام شده است. ما اگر می‌خواهیم رشد اقتصادی ایجاد کنیم باید بر پیچیدگی اقتصادی یا همان فناوری‌های نوین بیشتر توجه شود و محصولات بر این مبنا تولید شوند. 
 
صالحی با بیان اینکه صنایع دفاعی شاگرد اول پیچیدگی‌های اقتصادی هستند، اظهار کرد: در کشور افرادی تربیت می‌شوند که صاحب ایده و فناوری هستند و الحمدالله ارتباط خوبی که میان اینها با بخش فناوری برقرار شده اتفاقات خوبی را رقم زده است و حتماً باید این پیچیدگی در دیگر حوزه‌ها مانند نفت و خودرو هم مورد توجه قرار گیرند.
 
در ادامه این مراسم از چند دستاورد پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی و پژوهشگران برتر تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام
captcha