دیدار رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با آیت‌‌الله سیدان
کد خبر: 4190529
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

دیدار رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با آیت‌‌الله سیدان

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با آیت‌الله سیدان از علمای استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با آیت‌‌الله سیدانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با آیت‌الله سیدان از علمای استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امینی‌مشهدی در ابتدای این دیدار با اشاره به خدمات متنوع جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، آموزشی، علمی و پژوهشی، اظهار کرد: این نهاد، نهادی خدمت‌رسان به اقشار مختلف جامعه است که سعی دارد نیازهای مهم و تخصصی کشور را شناسایی و سپس در جهت رفع آنها اقدام نماید.

وی افزود: مزیت این نهاد در حوزه پژوهش تاکید بر کاربردی بودن فعالیت‌های تحقیقاتی است که در جهاددانشگاهی توسط پژوهشگران این نهاد انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از گسترده‌ترین فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه سلامت است، بیان کرد: به طور متوسط روزانه حدود 3000 نفر از خدمات پزشکی این نهاد استفاده می‌کنند.

امینی‌مشهدی از جمله اولویت‌های دیگر این نهاد را فعالیت‌های فرهنگی به ویژه فعالیت‌های قرآنی دانست و افزود: در جهادانشگاهی این اولویت‌ها از طریق خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) و مرکز فعالیت‌های قرآنی پیگیری می‌شود و سعی ما بر این است تا با نوآوری پاسخگوی نیازهای روز جامعه در این زمینه باشیم.

وی افزود: نصایح و پند علما همواره رهگشا است و این دیدار فرصت مغتنمی است تا ما بتوانیم از اندرزهای حضرت عالی بهره‌مند شویم.

آیت‌الله سیدان نیز در این دیدار نماد و ملاک حق را قرآن و عترت دانست و با اشاره به حدیث ثقلین، اظهار کرد: پیروی از کتاب خدا و عترت نجات‌بخش همه ما در دنیا و آخرت است.

این عالم دینی تبعیت و پیروی از حق را موجب سعادت و برکت زندگی دانست و افزود: انسان‌ها در دوران زندگی خود ممکن است اهداف مختلفی را دنبال کنند، اما تبعیت از حق از تمامی اهداف مهم‌تر است و نتایج مثبت آن در زندگی انسان‌ها جاری خواهد شد.

در پایان این دیدار یک صفحه از قرآن نفیس کتابت شده ابراهیم سلطان تیموری فرزند شاهرخ شاه و گوهرشادآغا، به آیت‌الله سیدان اهدا گردید.

این قرآن در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود و با همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی و آستان قدس رضوی، صفحه اول سوره «یاسین» به صورت تابلو به چاپ رسیده است.

گفتنی است که این قرآن یکی از شاهکارهای هنر کتابت و تذهیب دوره تیموری در قرن نهم محسوب می‌گردد.

همچنین یک جلد از کلام‌الله مجید ترجمه کمال‌الدین غراب که توسط انتشارات جهاددانشگاهی خراسان رضوی به چاپ رسیده است به ایشان اهدا گردید.

انتهای پیام
captcha