نقطه عطف فعالیت وزارت ارشاد برنامه‌های دینی و ارزشی است
کد خبر: 4190474
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
حجت‌الاسلام حامد حاجی ملامیرزایی:

نقطه عطف فعالیت وزارت ارشاد برنامه‌های دینی و ارزشی است

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوج رسالت و فعالیت این وزارتخانه را زمینه‌سازی برای اجرای برنامه‌های دینی و ارزشی، نهضت عاشورا و سیره ائمه اطهار(ع) دانست.

نشست شورای سیاست گذاری حجت الاسلام حامد حاجی ملامیرزایی رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام حامد حاجی ملامیرزایی، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای سیاست‌گذاری سوگواره بین‌المللی «ملت امام حسین (ع)» در سمنان با بیان اینکه شایسته است کل اعتبارات این وزارتخانه برای فعالیت‌های مرتبط با سیدالشهدا(ع) و فعالیت‌های قرآنی صرف شود، اظهار کرد: برای اثرگذاری فعالیت‌های این وزارتخانه باید اقدامات را به سیره ائمه اطهار(ع) و تقویت مبانی دینی و ارزشی گره بزنیم تا فعالیت فرهنگی اثرگذار را به جامعه ارائه دهیم.

وی ادامه داد: نشست شورای سیاستگذاری سوگواره بین‌المللی امام حسین(ع) نشستی برای آسیب‌شناسی است که در این راستا برای اثرگذاری بیشتر لازم است تا طرح تفصیلی این رویداد تدوین و ارائه شود و از منابع مختلف برای مشارکت در این رویداد تلاش شود.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تأکید بر لزوم توجه به نام این برنامه که آیا سوگواره باشد یا رویداد متذکر شد: سیره حضرت سیدالشهدا(ع)، سبکی مناسب برای زندگی اسلامی و ایرانی است و این سیره می‌تواند مبنای تمام ویژگی‌ها و خصایص یک ملت قرار گیرد.

فرشید فلاح، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست با بیان اینکه در نقاط مختلف شهری و روستایی استان برای بزرگداشت عاشورا و ابراز ارادت به ساحت مقدس امام حسین(ع) برنامه‌های ویژه و متنوعی برگزار می‌شود افزود: فرهنگ عاشورا و سیدالشهدا(ع) در این استان جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: این ویژگی‌ها هر ساله در سوگواره مهر محرم که از سوی این استان برگزار می‌شود، در قالب عکس و فیلم درآمده و این رویداد دینی و ارزشی دارای سابقه‌ای طولانی و 15 ساله است.

فلاح با اشاره به ادغام سه سوگواره و پویش در یک رویداد و سوگواره با نام «ملت امام حسین(ع)» گفت: این امر نیز از ابتکارات شایسته حاجی ملامیرزایی، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی است که برگزار می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی سمنان در برگزاری دوره سوم این سوگواره بین‌المللی متذکر شد: با حمایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و نیز سایر فعالان این سوگواره شامل رادیو معارف و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه قم این دوره نیز با شکوه و کیفیت بهتر برگزار شود.

به گفته وی؛ دبیرخانه سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) نیز روز چهارشنبه 7 دی در سمنان افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام
captcha