رشادت‌های همسران شهدا و جانبازان رسانه‌ای شود
کد خبر: 4190217
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

رشادت‌های همسران شهدا و جانبازان رسانه‌ای شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ایثار و رشادت‌های مادران شهدا برای نسل جوان به ویژه دختران جوان ارزشمند است و لازم است این رشادت‌ها رسانه‌ای و بازگو شوند.

تجلیل از همسر جانباز مهدی خانی در لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، شامگاه پنجم دی ماه در دیدار با خانواده شهید زنده هادی مهدی‌خانی، با اشاره به اینکه از وظایف اصلی این اداره‌کل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، بر لزوم رسیدگی به مسائل و مشکلات ایثارگران تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی همواره مرهون ایثار و گذشت این قشر است.

وی هدف از دیدارها و سرکشی‌ها را علاوه بر عیادت، محتواسازی برشمرد و افزود: با توجه به اینکه زندگی آقای مهدی‌خانی الگویی از یک زندگی سالم و آرمانی است خطاب به خانم باجلوند گفت ایثار و رشادت‌های شما برای نسل جوان به ویژه دختران جوان ارزشمند است و لازم است این رشادت‌ها رسانه‌ای و بازگو شوند.

روانشاد خانم باجلوند را گنجینه معنوی دانست و افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای تولید محتوا در زمینه‌های مختلف همچون کتاب، رمان و شعر از زندگی آقای مهدی‌خانی و خانم باجلوند آمادگی کامل دارد و حمایت‌های لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: جامعه به فرهنگ پایداری نیاز دارد و جانبازان، شهدای زنده انقلاب هستند که با تبیین و تشریح خاطرات و تجربیات خود برای نسل‌های جدید می‌توانند مانع از تحریف تاریخ انقلاب و دوران دفاع مقدس شوند.

وی افزود: جامعه ایثارگران مایه افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بوده و نظام ما همواره مرهون ایثار و گذشت این قشر است.

هادی مهدی‌خانی در این دیدار به بیان خاطراتی از دوران فعالیت و اسارت خود پرداخت و گفت: متولد ۱۳۴۹ است که در سال ۱۳۶۹ استخدام نیروی انتظامی شد و سال ۷۰ اولین دوره نیروی انتظامی را در دانشگاه پلیس گذراند. 

وی افزود: در سال ۱۳۷۴ فرمانده پاسگاه مرزی ابوموسی بود که در درگیری با گشت دریایی نیروهای اماراتی هفت ماه به اسارت درآمد و با تلاش وزارت خارجه آزاد شد.

مهدی‌خانی به نحوه جانباز شدن خود اشاره‌ای داشت و گفت: سال ۱۳۷۷ برای خدمت به کردستان منتقل می‌شود و در نوار مرزی بانه در ۱۵ خرداد ۱۳۷۸ که مصادف با اربعین بود در کمینی که برای گروهک تروریستی پژاک رفته بودند روی مین افتاد و از ناحیه دو دست و چشم‌ها جانباز شد.

این جانباز سرافراز، ایثارگر واقعی را همسر خود دانست که با اینکه ۲۰ روز بیشتر از زندگی مشترکشان نگذشته بود اما تا امروز در کنار خود از او پرستاری و مراقبت می‌کند و همه سختی‌ها را به جان می‌خرد. 

در این مراسم از لارا باجلوند همسر هادی مهدی‌خانی به پاس مجاهدت‌ها و فداکاری‌هایش تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری و معاونین فرهنگی، هنری و توسعه مدیریت، مدیر حراست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول ایثارگران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha