جشنواره الگوهای برتر یاددهی – یادگیری؛ زمینه‌ساز توسعه تجارب ملی و محلی
کد خبر: 4189709
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳

جشنواره الگوهای برتر یاددهی – یادگیری؛ زمینه‌ساز توسعه تجارب ملی و محلی

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: برگزاری جشنواره الگوهای برتر یاددهی - یادگیری زمینه‌ساز توسعه تجارب ملی ومحلی و افزایش توانمندی‌های حرفه‌ای معلمان به شکل فردی و گروهی است.

جشنواره الگوهای برتر تدریس در مدارس استثنایی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان امروز، سوم دی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: جشنواره الگوهای برتر یاددهی - یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با هدف توسعه زمینه پژوهشگری در حوزه نوآوری‌های آموزشی، ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان، توسعه کیفی منابع انسانی، آشنایی با فناوری‌های نوین، شناسایی و ترویج روش‌ها و تجارب موفق و کارآمد تدریس برگزار می‌شود.

وی افزود: آموزگار استثنایی، دبیر، هنرآموز و استادکار، معلمان رابط، مدیر و معاون مدارس، نیروهای توانبخشی، مراقبان سلامت، مشاوره و مددکاری، مربیان پرورشی و معلمان تربیت بدنی و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: بر اساس شیوه نامه اجرایی جشنواره الگوهای برتر یاددهی- یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سال تحصیلی 1403 - 1402همکاران شاغل آموزش‌وپرورش استثنایی و مراکز جامع استان از ابتدای اسفندماه جاری تا پایان فروردین ماه آتی می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم 20 تا 30 دقیقه‌ای در سامانه جشنواره به نشانی jashnvareh.csdeo.ir  بارگذاری کنند.

وی اظهار کرد: شركت‌كنندگان فقط در یک رویکرد انفرادی یا درس‌پژوهی و يك موضوع در حوزه آموزشی، پرورشی، تربيت بدنی، توانبخشی، مشاوره، مددكاری و بهداشت، امكان حضور در اين جشنواره را دارند.

محمدی با تأکید بر اینکه تدوین طرح درس و فعالیت‌های پیشنهادی مرتبط با در نظر گرفتن ساحت‌های شش‌گانه تربیتی سند تحول بنیادین خواهد بود، گفت: افراد برگزیده کشوری سه سال گذشته مجاز به شرکت در جشنواره  سال جاری نمی‌باشند.

وی افزود: معلمان خلاق باید از دانش‌آموزان هم پایه کلاس خود در امر تدریس استفاده کنند و در صورتی که خلاف این مسئله محرز شود، اثر از ادامه روند داوری حذف می‌شود.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان افزود: فرآیند ارزیابی آثار و تجربیات معلمان در سه سطح استانی، کشوری و نهایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تنوع نیازها در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه این ضرورت را ایجاب می‌کند تا ارتقاء وبه روزآوری تخصص و مهارت معلمان مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: نقش معلم به عنوان هدایت‌کننده و مؤثرترین عنصر در فرآیند آموزش‌وپرورش اجتناب‌ناپذیر است، لذا ارتقای توانمندی معلمان در برنامه‌های آموزشی باید در اولویت قرار گیرد.

محمدی با بیان اینکه معلمان عنصر اصلی در نظام آموزش‌و‌پرورش به شمار می‌آیند، گفت: موفقیت نظام آموزشی به تعامل دانش، مهارت و حساسیت معلم از یک سو وتحقق انتظارات یادگیرندگان از سوی دیگر مرتبط است.

انتهای پیام
captcha