آزمون جامع مهارت‌آموزی در ۶ شهر مازندران برگزار می‌شود
کد خبر: 4189707
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

آزمون جامع مهارت‌آموزی در ۶ شهر مازندران برگزار می‌شود

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری چهل‌ و‌ دومین آزمون ادواری و اولین آزمون جامع استانداردهای مهارتی کار‌ و دانش در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در ۶ شهر مازندران خبر داد.

احسان اهنگر،مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عموی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احسان آهنگر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری چهل‌ و‌ دومین آزمون‌های مهارتی ادواری و نخستین آزمون جامع استانداردهای مهارتی کار‌ و دانش در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در ۶ شهر مازندران خبر داد و گفت: این آزمون در ۲ بخش عملی و نظری‌ آنلاین در شهرهای ساری، قائم‌شهر، بابل، آمل، چالوس و رامسر برگزار می‌شود، زمان آزمون عملی را ۵ تا ۱۱ دی‌ماه و آزمون نظری‌آنلاین را ۱۳ تا ۱۵ دی‌ماه مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ رشته مصوب آموزش و پرورش و ارشاد داریم، افزود: این دوره آزمون در ۹ رشته‌ گرافیک رایانه‌ای، چهره‌سازی، تصویربرداری، نوازندگی ساز جهانی، عکاسی دیجیتال، دستیاری طراحی لباس«دوخت و ترمیم»، نوازندگی ساز ایرانی، تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و طراحی بسته‌بندی برگزار می‌شود.

آهنگر با بیان اینکه این آزمون هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: در طول سال ۳ آزمون برگزار می‌شود که مرحله بعدی در خردادماه سال آینده انجام خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه در این دوره یک‌هزار و ۵۴۱ هنرجو در آزمون عملی و دوهزار و ۱۱۸ هنرجو در آزمون نظری‌آنلاین شرکت می‌کنند، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه آزمون هنر، کارت ورود به آزمون را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: هنرجویان متقاضی آزمون جامع در مراکز تحت‌پوشش آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند، سقف نمره این آزمون ۱۴ بوده و ۶ نمره میان‌ترم توسط استاد مربوطه داده خواهد شد. ضمناً فقط رشته گرافیک ۴ نمره میان‌ترم دارد.

آهنگر بیان کرد: هنرجویان متقاضی آزمون ادواری نیز کسانی هستند که دارای دانش کافی از آن مهارت بوده و نیازمند مدرک مهارت آموزی می‌باشند و سقف نمره این آزمون ۲۰ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در رابطه با آزمون نظری‌ آنلاین از هنرجویان خواست با در دست داشتن تلفن‌ همراه متصل به اینترنت در آزمون حضور پیدا کنند.، گفت: در این راستا هر دانش‌آموز می‌تواند با کدملی و کد شش رقمی اختصاصی وارد سامانه آزمون هنر شده و امتحان بدهد.

انتهای پیام
captcha