واکنش الوفاق بحرین به پیوستن رژیم آل خلیفه به ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ
کد خبر: 4188958
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

واکنش الوفاق بحرین به پیوستن رژیم آل خلیفه به ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ

جمعیت الوفاق بحرین با محکوم کردن پیوستن رژیم آل خلیفه به ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ تأکید کرد که این اقدام مشارکت مستقیم در قتل عام مردم فلسطین بوده و مواضع خیانتکارانه مقامات بحرینی هیچ ارتباطی به مواضع مردم این کشور ندارد.

به گزارش ایکنا از بحرین، جمعیت ملی _ اسلامی الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای در واکنش به مشارکت آل خلیفه در ائتلاف آمریکایی برای محافظت از منافع رژیم صهیونیستی در دریای سرخ اعلام کرد که این اقدام رژیم آل خلیفه، عملی متجاوزانه و پیوستن مستقیم به صفوف دشمن صهیونیستی و ریختن خون فلسطینی‌هاست.

جمعیت الوفاق بحرین تأکید کرد: ما پیوستن رژیم آل خلیفه به ائتلاف آمریکایی جهت محافظت از منافع رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را محکوم می‌کنیم و آن را مشارکت مستقیم در کشتار مردم فلسطین می‌دانیم. این اقدام رژیم بحرین، یک ماجراجویی حساب نشده بوده و حضور در این ائتلاف متجاوزانه، فاقد مشروعیت ملی و قانونی است و رژیم بحرین را در زمره دشمنان مسئله محوری امت اسلامی و نیز در وضعیت جنگ با کل امت عربی و اسلامی قرار می‌دهد و از این رژیم می‌خواهیم که فورا از اقدام مذکور خود عقب‌نشینی کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، ما همواره هشدار داده‌ایم که عادی‌سازی با رژیم اشغالگر خیانت به اصول عربی-اسلامی ماست و توافق سازشی که رژیم آل خلیفه حدود چهار سال قبل با صهیونیست‌ها امضا کرد، رژیم بحرین را به باتلاق خیانت کشاند.

اما در این شرایط تاریخی مردم بحرین در رویارویی مستقیم با همه کسانی هستند که در جنگ دیوانه‌وار و وحشیانه ضد غزه نقش دارند و نیز همه کسانی که مخالف تشکیل دولت فلسطین در همه اراضی آن به پایتختی قدس شریف هستند.

الوفاق تصریح کرد: مخالفت رژیم آل خلیفه با اجماع مردمی و عربی و اسلامی به معنای آن است که این رژیم همه ارزش‌های انسانی را زیر پا گذاشته و مواضع رژیم حاکم بر بحرین در مغایرت کامل با مواضع مردم این کشور است که هرگز نمی‌پذیرند بخشی از توافق‌های عادی‌سازی برای کشتار و وحشی‌گری علیه مردم فلسطین باشند. مبارزه مردم ما با توافق جنایتکارانه‌ای که به اصول ملی و اسلامی بحرین خیانت می‌کند متوقف نخواهد شد و این مبارزه تا زمان نابودی کامل این توافقات ادامه خواهد داشت؛ زیرا توافق‌های سازش با اشغالگران تهدیدی برای امنیت و صلح ملی و نقض ارزش‌ها و اصول تاریخی است.
جمعیت الوفاق بحرین در پایان از نخبگان و شخصیت‌های ملی و صاحب‌نفوذ خواست تا جلوی این این جنون ناشی از سیاست‌های رژیم آل خلیفه را بگیرند و برای مهار آن و جلوگیری از ریختن خون مردم فلسطین اقدام جدی انجام دهند.
روز گذشته «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به‌صورت رسمی از تشکیل یک ائتلاف چندملیتی با هدف ادعایی تأمین امنیت مسیر کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، خبر داد.

از نکات قابل توجه در ائتلاف فوق عدم مشارکت عربستان و امارات متحده عربی در این مجموعه است.

بنابر اعلان آستین، کشورهای بحرین، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا در این ائتلاف حاضر خواهند بود.

انتهای پیام
captcha