بهسازی مسیر دسترسی مردم به گلزار شهدای روستای «جزچال» رامیان
کد خبر: 4188330
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳

بهسازی مسیر دسترسی مردم به گلزار شهدای روستای «جزچال» رامیان

فرماندار رامیان با اشاره به اینکه اجرای طرح کوچ از 25 سال پیش در روستای «جزچال» باعث توقف کار عمرانی در این روستا شده بود، گفت: به همت دولت سیزدهم مسیر دسترسی مردم به گلزار شهدای روستا بهسازی و بازسازی شد.

علی حوان، فرماندار امیانعلی جوان حاذق خواه، فرماندار رامیان در گفت‌ و گو با ایکنا از گلستان در آستانه سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان، گفت: در سفر نخست رئیس جمهور به استان گلستان که در اسفند ماه ۱۴۰۰ انجام شد، 24 پروژه با اعتباری بیش از ۲ هزار و ۷۰ میلیارد ریال برای این شهرستان در نظر گرفته شد.

فرماندار رامیان واحد تولیدی سیم و کابل با اشتغازایی برای 8 نفر را از پروژه‌های مهم شهرستان برشمرد و افزود: زمین چمن مصنوعی رامیان با اعتبار 75 میلیارد ریال و سالن ورزشی روستای «توران فارس» با اعتبار 68 میلیارد تومان از جمله پروژه‌هایی است که با حضور رئیس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته در زمینه طرح‌های آبرسانی با اعتبار 500 میلیارد تومان، اقدامات مناسبی برای کاهش تنش آبی در شهرستان صورت گرفته، ادامه داد: در زمینه ساخت، مقاوم‌سازی‌ و احداث نهضت ملی مسکن در روستاها نیز از آغاز دولیت سیزدهم تا به امروز نزدیک به 1000 دستگاه مسکن روستایی ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح کوچ از 25 سال پیش در روستای «جزچال» باعث توقف کار عمرانی در این روستا شده بود، اظهار کرد: به همت دولت سیزدهم مسیر دسترسی مردم به گلزار شهدای روستا بازسازی و بخشی از راه «رامیان _ شاهرود» هم با اعتبار 100 میلیارد ریالی بهسازی شد.

فرماندار رامیان ساخت سه مدرسه را از پروژه‌های استانی بیان‌ کرد و افزود: مدرسه سه کلاسه قدس روستای «زینب آباد» با ۲۵ میلیار ریال اعتبار آماده افتتاح و مدرسه روستای «حسین‌آباد تپه سری» و مدرسه روستای «اسلام آباد اولیا» از محل اعتبارات سفر در روستاهای این شهرستان ساخته شدند. 

جوان از بلاتکلیفی مرکز پرورش مربی فنی و حرفه‌ای روستای «نی تپه» از 15 سال گذشته خبر داد و گفت: فاز اول این مرکز با دریافت بودجه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور  تکمیل و به همت دولت سیزدهم واحدهای تولیدی راکد به چرخه برگشتند و صدها فرصت شغلی در زمینه مشاغل خانگی فراهم شد.

انتهای پیام
captcha