افتتاح مدول اول تصفیه خانه فاضلاب گنبد کاووس بعد از سی سال
کد خبر: 4187959
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

افتتاح مدول اول تصفیه خانه فاضلاب گنبد کاووس بعد از سی سال

دهرویه با بیان اینکه تصفیه‌ خانه فاضلاب با 96درصد پیشرفت فیزیکی همراه بود، گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس با دریافت اعتبارات در دولت سیزدهم پس از 30 سال، مدول اول آن با سفر دوم رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

مهدی دهرویه، فرماندار ویژه گنبد کاووسمهدی دهرویه، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در گفت‌ و گو با ایکنا از گلستان در ارتباط با اعتبارات جذب شده در دولت سیزدهم گفت: مجموع اعتبارات عمرانی سفر اول رئیس جمهور به گنبدکاووس ۱۸ هزار و ۴۰ میلیارد ریال بوده که شامل 66 پروژه می‌شود.

فرماندار گنبدکاووس با اشاره به اینکه در بخش جهادکشاورزی 15 مصوبه از 29 پروژه با پیشرفت فیزیکی 42 درصد همراه بود، ادامه داد: زهکشی حوزه گرگان رود و قره‌سو، مرمت و بازسازی 815 هکتار ازآب‌بندان‌های شهرستان، طرح اجرایی سامانه‌های نوین آبیاری و تکمیل زیرساخت شهرک‌های گلخانه‌ای در سطح 30 هکتار به طور کامل تحقق یافته است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با بیان اینکه در بخش آموزش و پرورش مدرسه خیری تقی آباد، مدرسه 6 کلاسه جباری و کارشناسان به اتمام رسید، افزود: در این حوزه با تکمیل 12 مصوبه از مجموع 15 پروژه، با 75 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بود.

دهرویه با اشاره به اینکه سفر نخست رئیس جمهور با دستاوردهای بسیاری همراه است، اظهار کرد: مصوبات حوزه‌های زنان و خانواده، حوزه دادگستری دربخش مرمت و بازسازی پزشکی قانونی، حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در بخش تولید انبوه نهال و تجهیز و تکمیل آبیاری زهکشی تعاونی‌ها و توسعه گیاهان دارویی به دستور ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز موفق عمل کرده و به اجرا در آورده است.

وی با بیان‌اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب با 96درصد و جمع‌آوری فاضلاب با90 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بود، افزود: تصفیه‌ خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، در دولت سیزدم اعتباری به مبلغی ۱۳ هزار میلیارد ریال برای این پروژه تخصیص یافت که مدول اول آن با پوشش ۳۰ هزار نفر با سفر دوم رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

معاون استاندار تکمیل تصفیه خانه فاضلاب گنبدکاووس را مساوی با ارتقا 2.5 درصدی پوشش فاضلاب شهری گلستان دانست و افزود: عملیات اجرایی احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی گنبدکاووس با پیش‌بینی اعتبار پنج هزار و ۲۰۰ میلیون ریال پس از سفر دوم رئیس جمهور آغاز خواهد شد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس از تکمیل پروژه گازرسانی به 5 روستا خبر داد و گفت: بهره‌برداری از مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران گنبدکاووس و پروژه ورزش و جوانان از دیگر طرح‌های قابل افتتاح این شهرستان در سفر هیأت دولت است.

انتهای پیام
captcha