اضافه شدن عنوان مجرمانه ممانعت از اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سامانه‌های قضایی
کد خبر: 4187500
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

اضافه شدن عنوان مجرمانه ممانعت از اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سامانه‌های قضایی

مدیر نیروهای مسلح و قوه قضاییه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: عنوان مجرمانه ممانعت از اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با به عناوین مجرمانه در سامانه‌های قضایی اضافه شده است.

اضافه شدن عنوان مجرمانه ممانعت از اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سامانه‌های قضاییبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان عباس تعدادی، مدیر نیروهای مسلح و قوه قضاییه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی با اشاره به ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اظهار کرد: این قانون در سال ۹۴ برای اولین‌بار در نظام قضایی کشور، راجع به ممانعت از اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر جرم‌انگاری شده است.

وی افزود: اما متأسفانه پس از گذشت قریب به ۸ سال از تصویب قانون، در هیچ‌کدام از سامانه‌های قضایی عنوان مجرمانه با این موضوع وجود نداشت و در صورت اعلام شکایت و طرح آن نزد مراجع قضایی باید از عناوین مجرمانه مشابه و کاملاً بی‌ارتباط با موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استفاده می‌شد.

تعدادی بیان کرد: سپس در مراجعات حضوری و لوایح بعدی توضیح داده می‌شد که به‌خاطر عدم وجود چنین عنوان مجرمانه‌ای به‌اجبار از عناوین مجرمانه دیگر استفاده شده است.

وی با بیان اینکه باتوجه‌به پیگیری‌های اداره کل امور حقوقی و با رایزنی‌های انجام شده با قوه قضاییه این مشکل رفع شده است، تصریح کرد: عنوان مجرمانه ممانعت از اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به عناوین مجرمانه در سامانه‌های قضایی اضافه شده است.

مدیر نیروهای مسلح و قوه قضاییه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی بیان کرد: طبق ابلاغ اداره کل امور حقوقی اکنون برای طرح شکایت راجع به موضوع ماده ۹ قانون در سامانه الکترونیکی قضایی (عدل ایران) باید از عنوان دقیق آن استفاده شود.

انتهای پیام
captcha