راه‌یابی کتاب انتشارات جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری به مرحله دوم داوری کتاب سال
کد خبر: 4187430
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

راه‌یابی کتاب انتشارات جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری به مرحله دوم داوری کتاب سال

کتاب «بیومکانیک و تحلیل راه رفتن» منتشر شده توسط شعبه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، به مرحله دوم داوری چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران راه یافت.

جایزه کتاب سال

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری، کتاب «بیومکانیک و تحلیل راه رفتن» منتشر شده توسط شعبه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان، به مرحله دوم داوری چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران راه یافت.

علی فتاحی از مترجمان کتاب و عضو هیئت علمی گروه بیومکانیک ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در معرفی کتاب می‌گوید: امروزه مبحث اصلی پژوهشگران حوزه‌های مختلف برقراری ارتباط میان علوم بین رشته‌ای یا توسعه پزوهش‌های میان رشته‌ای است. 

بیومکانیک به عنوان علم مطالعه قوانین فیزیک بر بدن موجودات زنده، تعاملات متعددی را با عملکرد‌های انسان دارد که از این جمله می‌توان به مهارت راه رفتن، یک مهارت بنیادین، اشاره داشت. 

نگاهی علمی به رویداد‌های راه رفتن از منظر بیومکانیک نقش عمده‌ای را در بهینه‌سازی اجرای این عملکرد خواهد داشت و علاوه بر این موجبات توسعه و گسترش بیومکانیک بنیادین را نیز فراهم می‌آورد.

هدف از نگارش این کتاب تقویت ارتباط میان بیومکانیک و یکی از اصلی‌ترین کاربرد‌های آن، یعنی تجزیه و تحلیل راه رفتن است. بسیاری از اوقات، وقتی از تئوری و آموزش به سمت عمل حرکت می¬کنیم، اطلاعات منحرف می‌شوند. 

این کتاب تلاش می‌کند تا هم‌زمان به تازه‌کار‌ها و متخصصان تجزیه‌وتحلیل راه رفتن کمک کند که به درک بهتری از حوزه علمی خود، پیرامون بیومکانیک، دست یابند. 

هم‌چنین منابعی از ابزار‌های علمی را فراهم سازد تا در نهایت، به بهبود فعالیت‌های ارزشمند آن‌ها منجر شود. از این‌رو، هر فصل شامل مثال‌های متعددی می‌شود که شناخت را به کاربرد تجزیه‌و‌تحلیل راه رفتن تبدیل می‌کند.

یادآور می‌شود، شعبه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری کتاب «بیومکانیک و تحلیل راه رفتن» به قلم علی فتاحی را سال گذشته در ۵۷۸ صفحه در قطع وزیری منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha