راه‌اندازی شعب ویژه حجاب و عفاف در دادگستری کردستان
کد خبر: 4187253
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

راه‌اندازی شعب ویژه حجاب و عفاف در دادگستری کردستان

رئیس کل دادگستری کردستان از راه‌اندازی شعب ویژه حجاب و عفاف در دادگستری‌های استان خبر داد و گفت: در هر یک از این شعبات، قضات باتجربه‌ای به پرونده‌های حجاب و عفاف رسیدگی می‌کنند.

سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری کردستان روز گذشته، 19 آذرماه در نشست اعضای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: قوانین موجود برای برخورد با بی‌حجابی در صنوف مختلف کفایت می‌کند تنها باید در مسئولان دغدغه برخورد وجود داشته باشد.

وی از راه‌اندازی شعب ویژه حجاب و عفاف در دادگستری‌‌های کردستان خبر داد و افزود: در هر یک از این شعبات، قضات باتجربه‌ای به پرونده‌های حجاب و عفاف رسیدگی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: اغلب بی‌حجابی‌ها مربوط به سنین زیر ۱۸ سال است و اکثراً در مراکز انتظامی با تذکر لسانی ارشاد می‌شوند و برای آنها در دادگاه پرونده تشکیل نمی‌شود.

وی، با بیان اینکه اولین معروف در ادارات، عمل به وظایف اداری است، افزود: برخی مدیران در برابر مردم یا دغدغه ندارند و یا شجاعت رویارویی با آنها را ندارند و تا زمانی که ترک فعل انجام نشود، دادگستری نمی‌تواند ورود پیدا کند.

حجت‌الاسلام حسینی دومین معروف را انجام درست وظایف اداری بر شمرد و اظهار کرد: در برخورد با مفاسد اداری باید حدود رعایت شود و اجازه نداریم بدون دلیل و مدرک در ملأ عام اقدام به افشاگری کنیم و آبروی فرد را ببریم.

وی گفت: برخی کانال‌های وابسته به نظام، برای دشمن خوراک تولید می‌کنند و به بهانه مطالبه‌گری آبروی افراد و نظام را می‌برند در حالی که مطالبه‌گری آداب و قواعدی دارد.

انتهای پیام
captcha