کارمندان مبلغان فرهنگی نظام جهت جلب رضایت عمومی باشند
کد خبر: 4187135
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

کارمندان مبلغان فرهنگی نظام جهت جلب رضایت عمومی باشند

نماینده ولی فقیه دراستان کردستان با اشاره به اینکه مدیران باید بر حوزه کاری خود نظارت داشته باشند، گفت: ما باید کاری کنیم که کارمندان، مبلغان فرهنگی نظام جهت جلب رضایت عمومی باشند.

نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان

به گزارش  ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان در نشست ستاد  امر به معروف و نهی از منکر که امروز، ۱۹ آذر در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، با اشاره به آیه ۶ سوره تحریم که می ‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خود را با خانواده خویش از آتش دوزخ نگاه دارید»، گفت: این آیه تکلیف همه ما در  انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مشخص کرده است.

وی با تأکید بر انجام کار فرهنگی در راستای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزود: هر اداره باید یک پایگاه فرهنگی باشد و نشست‌های فرهنگی در دستگاه‌ها را باید پیگیری کرد.

نماینده ولی فقیه دراستان کردستان با اشاره به اینکه مدیران باید بر حوزه کاری خود نظارت داشته باشند، بیان کرد: ما باید کاری کنیم که هر کارمند مبلغ فرهنگی نظام جهت جلب رضایت عمومی باشد.

وی به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: نارضایتی مردم از نحوه برخورد در مراجعه آنها به ادارات موجب ریزش آرا می‌شود و اگر رضایت مردمی در ادارات فراهم شود زمینه حضور حداکثری در انتخابات فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: در کنار آموزش‌های مختلف ویژه کارمندان در ادارات باید آموزش‌های فرهنگی ضمن خدمت نیز برای آنها برگزار شود، اما این آموزش‌ها باید درست و نتیجه بخش باشد.

علی‌اصغر حسینی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در ادامه این مراسم حجاب و عفاف و سلامت اداری را دو رویکرد اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ذکر کرد و گفت: وزارت کشور برای حوزه حجاب و عفاف؛ قرارگاه حجاب و عفاف تشکیل داده و ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز ناظر بر این قرارگاه است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش مدیران استان زیرساخت‌های بسیار خوبی در کردستان ایجاد شده است، افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی و هیئت‌های اندیشه‌ورز و ظرفیت‌های فرهنگی خود می‌تواند مدیران را در انجام جهاد تبیین یاری کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با تأکید بر اهمیت موضوع سلامت اداری بیان کرد: برخی مفاسد اداری در تعدادی از ادارات استان کردستان وجود دارد که وجود این مفاسد موجب نارضایتی بین مردم شده است.

وی یادآور شد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان می‌تواند این مفاسد را با انجام کار فرهنگی و تذکر لسانی پیگیری و حل و فصل کند.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اهمیت تبلیغ فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مسجد مرکز تمامی مسائل اجتماعی از جمله انجام امر به معروف و نهی از منکر است

وی با اشاره به اینکه پیروزی اسلام بر کفر با بهره‌گیری ازتبلیغ محقق شد، افزود: دعوت به امر به معروف و نهی از منکر به عقلانیت و حکمت و مبلغان هوشمند نیاز دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دین اسلام با اخلاق، عطوفت و مهربانی بر جامعه حاکم شده است، بیان کرد: جامعه زمان پیامبر(ص) در اوج بی‌اخلاقی و خشونت بود اما پیامبر(ص) با مهربانی، دین را در آن جامعه خشن گسترش داد.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ آیه در قرآن به مسئله امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است، یادآور شد: صدا و سیمای مرکز کردستان باید برنامه ویژه‌ای را به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهد تا در آن برنامه عالمان وارسته اقدام به آگاه سازی مردم در مورد این فریضه دینی کنند.

انتهای پیام
captcha