جنایات علیه غیرنظامیان فلسطینی لکه ننگی برای بشریت است
کد خبر: 4187055
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
دیده‌بان الازهر:

جنایات علیه غیرنظامیان فلسطینی لکه ننگی برای بشریت است

دیده‌بان الازهر ویژه مبارزه با افراط‌گرایی، اقدامات رژیم صهیونیستی در عریان کردن غیرنظامیان فلسطینی اهل غزه را لکه ننگی برای بشریت توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مصراوی، دیده‌بان الازهر ویژه مبارزه با افراط‌گرایی اعلام کرد: این نهاد با تأسف صحنه‌هایی را دنبال می‌کند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی، غیرنظامیان فلسطینی را عریان کرده و آنها را به صورت نیمه برهنه به مکانی نامعلوم می‌برند. به گفته این دیده‌بان، تصاویر این اقدامات جنایت‌کارانه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته و این امر موجودیت تروریستی این رژیم را نشان می‌دهد که حقوق فلسطینیان را نقض کرده و امروز به دنیا ثابت‌شده است که از هرگونه رحم، انسانیت و ارزش‌های اخلاقی به دور است.

دیده‌بان الازهر جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان غیرمسلح و آوارگان غزه را که در مقابل چشمان جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری و در سکوت آنها انجام می‌شود، به شدت محکوم می‌کند و تأکید دارد که این جنایات مایه ننگ بشریت و جامعه بین‌المللی و در عین حال شاهد عینی برای ضعف این رژیم و حامیان آن است. این دیده‌بان تأکید کرد شعارهای ریاکارانه درباره دموکراسی و حقوق بشر امروز همراه با شهدای فلسطین دفن شده‌اند.

دیده‌بان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی تأکید کرد: عریان کردن غیرنظامیان فلسطینی آشکارا پایمال کردن کرامت انسانی مردم فلسطین است، حال آنکه غیرنظامیان به تصریح کنوانسیون‌های بین‌المللی از حقوق مختلفی برخوردار هستند و خداوند نیز در سوره مبارکه انسان فرموده است: «وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا: و به [پاس] دوستى [خدا] بينوا و يتيم و اسير را خوراك مى‏‌دادند.»

دیده‌بان الازهر مجدداً از همه آزادگان جهان خواست تا در برابر این ستم و اقدامات جنایت‌کارانه ایستادگی کنند و از سویی نیز خواهان اتخاذ موضعی عادلانه از سوی جامعه بین‌المللی در قبال مسئله فلسطین و حمایت از آرمان مردم فلسطین برای تشکیل کشور مستقل خود به پایتختی قدس شریف شد.

انتهای پیام
captcha