چتر حمایتی استانداری بر سر تشکل‌های مردم‌نهاد قرآنی
کد خبر: 4186401
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
به برکت میزبانی خراسان شمالی از مسابقات سراسری قرآن

چتر حمایتی استانداری بر سر تشکل‌های مردم‌نهاد قرآنی

مدیرکل معاونت فرهنگی - اجتماعی استانداری خراسان شمالی یکی از تأثیرات میزبانی مسابقات سراسری قرآن را در بجنورد، توجه بیشتر استانداری به مراکز مردم‌نهاد فعال در امور قرآنی دانست.

چتر حمایتی استانداری بر سر تشکل‌های مردم‌نهاد قرآنیحمیدرضا خاکشور، مدیرکل معاونت فرهنگی ـ اجتماعی استانداری خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به بجنورد با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار در این سطح شاهد یک رویداد قرآنی در استان و اجرای مرحله نهایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هستیم، افزود: مفتخریم که میزبان حدود 400 نفر از نخبگان و فعالان قرآنی کشور هستیم.

وی افزود: بهترین هتل با دیگر امکانات مهیا شده است. تنها دانشگاه تک‌جنسیتی استان ذیل وزارت علوم و دومین دانشگاه بعد از الزهرای تهران ویژه بانوان، توان و ظرفیت خود را در اختیار مسابقات قرار داده است. شهر بجنورد دانشکده علوم قرآنی دیگری هم دارد که آن نیز در این راستا کمک می‌کند. حتی مساجدِ محلات کم‌برخوردار میزبان برخی از محافل قرآنی حاشیه مسابقات در شهرها و روستاهای خراسان شمالی هستند.

خاکشور افزود: از حدود دو ماه قبل برای اولین بار در کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت خانواده استان که دبیری آن با اینجانب و ریاستش با استاندار است از سوی حجت‌الاسلام آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، اجرای مسابقات مطرح و تبیین شد و در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت تا امکانات‌شان را بسیج کنند. برای مسابقات، جلسه اختصاصی دیگری نیز با حضور استاندار داشتیم.

وی بیان کرد: تبلیغات شهری یکی از مصوبات این جلسات بود که به عهده شهرداری‌ها گذاشته شد. در مدارس هم تبلیغات خوبی صورت گرفت.

خاکشور تصریح کرد: مردم استان از هر قوم و مذهبی متدین هستند و این استقبال خوبی که طی این روزها شاهد بودیم از همین موضوع ناشی می‌شود. یقیناً قرآن چراغ راه هدایت تمامی انسان‌هاست. خراسان شمالی اطلس قومیتی در خود دارد و تمامی مذاهب استان تمایل خود را برای استقبال از این رویداد از همان ابتدای امر به خوبی به نمایش گذاشتند. به طور حتم قرآن در فرزندپروری نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه به برکت برپایی مسابقات قرآن نگاه ویژه و متفاوتی در ایجاد و حمایت از دارالقرآن‌ها خواهیم داشت، گفت:‌ تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند در راستای تعالیم و باورهای قرآنی فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha