قاری اسفراینی و تشویق هم‌استانی‌ها
کد خبر: 4186398
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۲
در هفتمین روز مسابقات سراسری قرآن

قاری اسفراینی و تشویق هم‌استانی‌ها

روز دیگری از چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در شهر بجنورد طی شد. دو روز دیگر برای رقابت را پیش رو داریم. در این روز قاری اسفراینی نیز در برابر هم‌استانی‌ها تلاوت داشت و تشویق شد.

قاری اسفراینی و تشویق هم‌استانی‌هابه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به بجنورد، هفتمین شب از مسابقات قرآن در بجنورد نیز به پایان رسید. انتظارها برای مخاطبان خاص این مسابقات و شرکت‌کنندگان در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن برای دانستن نتایج، در حال رسیدن به روزهای آخر خود است. تنها یک روز دیگر را خواهیم داشت تا نفرات برتر رشته حفظ بیست جزء و قرائت ترتیل را بشناسیم که از کدام اهل و دیار خواهند بود.

پنجشنبه، 16 آذر، اسامی فینالیست‌های رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل نیز مشخص می‌شود. در این دوره، مجدد برای این دو رشته مهم و رقابتی، مرحله فینال در نظر گرفته‌اند، تا عدالت بیشتر حاکم شود، چرا که نفرات برتر در این دو رشته به رقابت‌های بین‌المللی در جهان اعزام می‌شوند و اینگونه دقیق‌تر برترین‌ها شناخته می‌شوند. البته وقتی در چهره‌های مردم بجنورد و اهالی خراسان شمالی که در سالن مسابقات حضور دارند، می‌نگری شوق به ادامه یافتن روزها و شب‌های این رویداد را حس می‌کنی.


هر چقدر از استقبال مردم خراسان شمالی از هر قوم، قشر و مذهبی بگویی کم است. رعایت سکوت در سالن به احترام قرائت قرآن را کامل حس می‌کنی. کودکان را کمتر در سالن‌های اجراها می‌بینی، چرا که والدین، دلبندانشان را به مهد قرآنی نمایشگاه جانبی سپرده‌اند در آنجا به فراخور حال کودکان پیام‌های قرآنی در قالبی شاد و آموزنده ارائه می‌شود. به اصطلاح جدید و امروزی، عموروحانی‌ها با زبانی کودکانه شعر می‌خوانند و از قصه‌های پیامبران می‌گویند. بچه‌ها شیطنت می‌کنند و عموها از سر صبر حوصله می‌کنند.

قاری اسفراینی و تشویق هم‌استانی‌ها

و اما برگردیم به سالن مسابقات، امشب قاری استانِ میزبان، قرائت داشت. گویی هم‌استانی‌ها و همشهری‌هایش می‌دانند و خود را برای تشویق به سالن رسانده‌اند. این قاری از اهالی شهر اسفراین است. امسال در خراسان شمالی، اسفراینی‌ها خوش درخشیده و رتبه‌های برتر را در میان دیگر شهرهای استان به خود اختصاص داده است.

سالن اجتماعات هتل داریوش دیگر گنجایش این استقبال را ندارد، حتی سرمای هوا نیز مانع نمی‌شود که خانواده‌ها دقایقی را بیرون سالن به قرآن گوش دهند.

این شرایط برای بانوان حاضر در مجتمع پتروشیمی نیز به همین منوال است. استقبال خوب است به ویژه نوجوان. امشب در رشته قرائت ترتیل نسرین زلفی از آذربایجان شرقی، پرنیان عصابخش از تهران، فاطمه نائبی‌موحد از قم و مریم فضلی از زنجان و در رشته حفظ بیست جزء شیما مهرآبادی از مرکزی، پروین یاری از آذربایجان شرقی و زهرا میرزاعلی‌پور از آذربایجان غربی، در رشته قرائت تحقیق معصومه حمیدی از قزوین، آذرمان صادقی از تهران، معصومه آلبوغبیش از خوزستان و آسیه دهقان از فارس و همچنین در رشته حفظ کل الهام حسین‌زاده از خراسان رضوی، فاطمه ناظمی از اصفهان و سیده‌سمانه محروقی از خراسان رضوی اجرا داشتند.

قاری اسفراینی و تشویق هم‌استانی‌ها

در بخش آقایان آغازگر مراسم با اجرای حجت‌الاسلام رضا محمدی، از استان خراسان رضوی معروف به شیخ ربنا به عنوان قاری افتخاری بود. سیدوحید مرتضوی، مجری مراسم، حسین رفیع‌پور از استان تهران را که رتبه اول مسابقات نیروهای مسلح را دارد به جایگاه فرا خواند. مهدی جوزی از استان قزوین با رتبه اول مدهامتان، دومین مرتلی بود که اجرای خود را انجام داد.

قرائت ترتیل سعید دویران از استان زنجان دارای رتبه اول رشته مدیحه‌سرایی مسابقات سراسری قرآن، محمدمهدی محمودی از قم، رتبه اول مسابقات حوزه‌های علمیه کشور و سیدحامد حسینی از خراسان رضوی، صاحب مقام اول مسابقات دانشجویی کشور را شنیدیم.

در حفظ 20 جزء قرآن کریم سیداحمد علوی از خراسان جنوبی، دارای رتبه اول مسابقات دانشجویی، صالح اخترشناس، از خراسان رضوی، مدرس قرآن و دارای رتبه سوم مسابقات حفظ قرآن در سال 1399، محمدعلی مروجی از قم، دارای رتبه سوم مسابقات سراسری سال 1400 حضور داشتند.

قاری اسفراینی و تشویق هم‌استانی‌ها

در نوبت شب هفتمین روز، محمدحسن موحدی، از استان تهران، نفر دوم مسابقات قرآن تونس و امید حسینی‌نژاد، از خراسان رضوی، رتبه اول مسابقات دانشجویان کشور در سال 95 در رشته قرائت تحقیق اجرا داشتند.

علی شکفته از شهر اسفراین خراسان شمالی، رتبه دوم مسابقات نیروهای مسلح، حبیب صداقت از استان تهران دارای رتبه اول مسابقات دانشجویان، نیز قرائت خود را امشب اجرا کردند.

قاری اسفراینی و تشویق هم‌استانی‌ها

در رشته حفظ کل قرآن، مهدی مهدوی از اردبیل، مجتبی علیرضالو، رتبه عالی مسابقات اوقاف و حوزه‌های علمیه، رضا نادی رتبه سوم مسابقات قرآن ملی دانشجویان 1402، سعید شاهرخی از استان کرمان، محمدرضا احمدی از قم و محمدجواد دلفانی از البرز حضور داشتند.

دیگر قاریان افتخاری امشب رضا محمدپور، پیشکسوت استان اردبیل و احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی بودند.

یادآور می‌شود، رقابت‌های بخش آوایی آقایان و بانوان این دوره از مسابقات سراسری قرآن تا ۱۸ آذرماه در بخش آقایان در محل هتل داریوش و در بخش بانوان در مجتمع پتروشیمی ادامه دارد.

همچنین، خبرگزاری ایکنا در راستای تسهیل در امر اطلاع‌رسانی به مخاطبان قرآنی، اخبار، گزارش‌ها، مصاحبه با متسابقان و کارشناسان قرآنی در پرونده‌ای مستقل به اخبار این رویداد بزرگ قرآنی پرداخته است.

صدیقه صادقین

انتهای پیام
captcha