گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران در رامسر برگزار شد
کد خبر: 4186309
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران در رامسر برگزار شد

گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران با موضوعاتی مانند امامان جمعه و انتخابات پیش‌رو، مشارکت حداکثری، رقابت، امنیت و سلامت، رسیدگی به امور مساجد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رامسر برگزار شد.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران، با موضوع  امامان جمعه و انتخابات پیش‌رو، مشارکت حداکثری، رقابت، امنیت و سلامت، رسیدگی به امور مساجد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و فرمانده سپاه کربلا مازندران، 15 آذرماه در رامسر برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در این گردهمایی با گرامیداشت ایام فاطمیه و با اشاره به فرازی از زیارت‌نامه حضرت زهرا(س) گفت: مهمترین امتحان حضرت زهرا(س) امتحان امامت و ولایت بوده است.

وی افزود: زندگی حضرت زهرا(س) را به دو بخش قبل از رحلت و بعد از رحلت رسول خدا(ص) تقسیم می‌کنند، زندگی قبل از رحلت رسول خدا(ص) سختی‌های اقامه حکومت حق و عدل، جهاد در راه خدا، زندگی زاهدانه و ساده و زندگی بعد از رحلت پیامبر(ص) ایستادن در پای ولایت و امامت و دفاع جانانه تا مرز شهادت و گذشتن از مرز شهادت و به شهادت رسیدن را شامل می‌شود.

آیت‌الله محمدی لائینی تصریح کرد: صبر بر سختی‌ها نتیجه امتحان حضرت زهرا(س) بود که این بانوی بزرگ اسلام توانستند با صبر ماموریت خود در راه ولایت مداری به سرانجام برسانند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، با بیان اینکه مسئله ولایت و امامت مسئله بسیار خطیر است که حضرت زهرا(س) بر این مسئله امتحان شده و برای تحقق این مسئله صبر پیشه کرده و به شهادت رسیدند، اظهارکرد: ملت ایران اسلامی در آزمون ولایت سربلند شدند و سخنان امام خمینی(ره) را به گوش جان سپرده و پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و در حمایت از ولی فقیه در جبهه‌های دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم و... خوش درخشیدند.

وی اظهار کرد: انتخابات یک امتحان بزرگ برای به منصه ظهور گذاشتن ولایت مداری ملت ایران محسوب می‌شود و حضور حداکثری مردم در انتخابات قدرت، قوت و پشتوانه نظام است.

دشمن قصد تضعیف اراده مردم را دارد

سردار سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلا مازندران، در ادامه این گردهمایی گفت: دشمن با تمام توان درحال تضعیف اراده‌های مردم است، طرح محله مهدوی که هم‌افزایی در مسجد را رقم می‌زند با قوت در دست اجراست.

وی افزود: کار کردن در عرصه‌های اجتماعی با دستان خالی سخت و طاقت فرساست، ائمه جمعه و جماعات به عنوان پیش قراولان جنگ ترکیبی دشمن در عرصه باورهای دینی با تمام وجود حضور پیدا کردند، که قدردان زحماتشان هستیم.

سردار مسلمی تصریح کرد: احیای مساجد با هدف محل رجوع مردم شدن این پایگاه دینی را در دستور کار داریم، تلاش داریم تا با همکاری و هم افزایی تمام ارکان فعال مسجد، این پایگاه دینی عرصه فعالیت تمام اقشار جامعه به ویژه  نوجوانان و جوانان باشد. 

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه مسجد باید محور فعالیت‌های فرهنگی،‌ اجتماعی، اقتصادی و ... قرار گیرد، تصریح کرد: برای تحقق محور شدن مسجد در محله باید امام جماعت مسجد محور امور قرار گیرد، طرح محله مهدوی یا محله اسلامی در شهرستان بابلسر در حال برگزاری است، هدف اصلی این طرح تربیت است و برای تحقق این مهم باید مسجد مرجع شود.

وی اظهار کرد: باید تلاش شود مسجد به هیچ عنوان جایگزین چیز دیگری نشود، یعنی اگر می‌خواهید کلاس قرآن برگزار کنید، با تمام کمبودها در مسجد برگزار شود و به هیچ عنوان به مدرسه انتقال داده نشود.

سردار مسلمی ادامه داد: فرمانده پایگاه مقاومت محلات فقط دبیر طرح محله مهدوی محسوب می‌شود و نباید جای امام محله را بگیرد، چرا که محله مهدوی با رفتار و عمل مومنانه امام محله شکل‌پذیر است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به نقش مردم در اجرای طرح محله مهدوی، گفت: هرجا مردم دیده نشدند به مشکل برخوردیم. به طور مثال در پروژه آبرسانی استان که بسیج سازندگی سپاه کربلا متعهد شده ۷۰درصد کار به برکت مردم صورت پذیرفته است.

گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران در رامسر گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران در رامسر گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران در رامسر گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران در رامسر گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران در رامسر گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران در رامسر
انتهای پیام
captcha