قدردان استقبال بی‌نظیر مردم خراسان شمالی هستیم
کد خبر: 4186235
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
در نشست خبری مسابقات سراسری قرآن مطرح شد

قدردان استقبال بی‌نظیر مردم خراسان شمالی هستیم

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از همدلی بین مسئولان و حضور بی‌نظیر مردم خراسان شمالی به ویژه بجنورد قدردانی کرد و گفت: از اینکه منطقه‌ای از کشور را برای مسابقات برگزیدیم که شاید برپایی رویدادی در سطح ملی در آن دور از ذهن بود، بسیار خوشحالیم. اثبات توان میزبانی خراسان شمالی از رویدادهای ملی با اجرای این مسابقات باعث شده است که پیشنهاد برگزاری اجلاس سراسری نماز به میزبانی این استان نیز داده شود.

قدردان استقبال بی‌نظیر مردم خراسان شمالی هستیمبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به بجنورد، صبح امروز، 15 آذرماه در هفتمین روز مرحله نهایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، نشستی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در جمع خبرنگاران اعزامی و رسانه‌های استان خراسان شمالی در محل هتل داریوش برپا شد.

مجیدی‌مهر در ابتدای این نشست بیان کرد: حتی در بحبوحه برپایی رقابت‌ها، روزانه دو ساعت بررسی کانال‌ها و نشریات استانی را در دستور کار قرار داده‌ام. شما عزیزان رسانه را میزبان این مسابقات می‌د‌انم و این رویداد به شما تعلق دارد.

وی تصریح کرد: همه به دنبال آن هستیم که کمیته‌های مختلف مسابقات هماهنگ کار را درست پیش ببرند، ولی حرف اصلی را در این رویداد خود مردم زدند. خانواده‌هایی که خودجوش به محل مسابقات چه در هتل داریوش و چه در مجتمع پتروشیمی آمدند. دیشب در پارکینگ محل مسابقات بیش از 300 ماشین پارک بود و والدین به همراه فرزندان حضور یافته بودند و تأکید دارم که این حضور در 10 دوره اخیر مسابقات سراسری بی‌نظیر بوده است. در برخی ادوار مراسم اختتامیه پرشکوه و با حضور مردمی بوده است، اما اینکه مردم برای مشاهده رقابت‌ها هم هر روز حضور داشته باشند، صرفاً این حضور را در خراسان شمالی دیدم و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.


گزارش تصویری نشست خبری در حاشیه محل برگزاری مسابقات


رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از همدلی بین مسئولان و مردم استان‌ خراسان شمالی سخن گفت و اینکه کوچکترین تخاصمی در این روزها که میهمان بجنورد بودیم، مشاهده نکردم. من خودم به شخصه مسابقات و دکورهای متعدد دیده‌ام، ولی برای من حتی دل کندن از این دکور مسابقات نیز بسیار سخت است، چرا که خاطره خوشی از این حضور دارم.

مسابقات قرآن

وی از همراهی خبرگرازی ایکنا در پوشش کامل این رویداد از زمان آغاز مرحله شهرستانی و از شبکه قرآن و معارف سیما، صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی(شبکه اترک) به دلیل پخش زنده مرحله نهایی تشکر کرد. و در ادامه از سازمان ساترا که اولین شبکه تخصصی قرآنی «اقرأ» را راه‌اندازی کرده است و فعالیت روبیکا، هیئت‌آنلاین، تکیه‌آنلاین، آپارات و ... قدردانی کرد.

مجیدی‌مهر اظهار کرد:‌ حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه به تاریخ 18 آذر تا حدود زیادی قطعی است. حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس و جمعی از مدیران ارشد اوقاف نیز حضور خواهند یافت و در پی دعوت حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هستیم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که خواستار اعلام منابع تأمین مالی مسابقات قرآن بود، تصریح کرد که از بودجه دولتی استفاده نمیکنیم و از محل موقوفات قرآنی و بخش مهمی را اوقاف استان خراسان شمالی با مشارکت صنایع استان تأمین کرده است. همه چیز شفاف است و مراکز نظارتی و حسابرسی حاکمیتی مانند سازمان بازرسی کل کشور بر این امر نظارت دارند.

وعده حضور قاریان مصری در خراسان شمالی

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور مشاهده توان و ظرفیت استان برای پذیرش مهمانان از سراسر کشور را عاملی دانست که سازمان اوقاف و امور خیریه بسیاری از برنامه‌های مهم خود را در این استان به اجرا بگذارد. استقبال مردمی بی‌نظیر از بیش از 100 محفل انس با قرآن کریم و قرآن‌دوستی این استان، اوقاف را بر آن داشته است که به هنگام حضور قاریان مصری در ایران، حتما در برنامه‌ریزی محافل آنان به شهرهای استان خراسان شمالی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم. حضور قاریان مصری قطعاً در تغییرات فرهنگی و توسعه امور قرآنی و دینی استان تأثیرگذار است.

رئیس ستاد برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف با اشاره به اینکه خراسان شمالی به خوبی پاسخ اعتماد ما را دادند، افزود: در ابتدا انتخاب این استان برای میزبانی یک رویداد ملی کمی سخت بود، ولی همدلی نهادهای این استان عاملی شده است که نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی پیشنهاد میزبانی بجنورد از اجلاس سراسری نماز را بدهد.

مجیدی‌مهر در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اعلام تعداد رقم ثبت‌نامی‌ها در مراحل اولیه چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری اوقاف گفت: در مجموع بیش از 58 هزار نفر در مراحل اولیه برای حضور در این رقابت اعلام آمادگی کردند. شاید این ذهنیت برای عده‌‌ای ایجاد شود که دیگر مسابقات مردمی یا مسابقات دیگر نهادهای کشور میزان ثبت‌نامی‌هایی به مراتب بیشتر دارد و حتی سخن از 700 هزار نفر برای یک رویداد قرآنی شده است، ولی این نکته را در نظر بگیرید که مخاطبان مسابقات قرآن متخصصان رشته‌های مختلف قرآنی مانند حافظان و قاریان مسلط از تمامی اقشار هستند. عموم مردم از هر قشر و شغلی مجوز ثبت‌نام در مسابقات قرآن را دارند، ولی باید از سطح خاصی از تخصص قرآنی بهره‌مند باشند.

استقبال 80 هزار نفری از مسابقات و محافل در بجنورد

حجت‌الاسلام آسوده، دبیر برگزاری  چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن كریم در خراسان شمالی با اشاره به این كه بیشتر از 100 محفل انس با قرآن در خراسان شمالی برگزار شد كه به طور میانگین 40 هزار نفر حضور پیدا کردند، تصریح کرد: در طول برگزاری مسابقات نیز روزانه چهار هزار نفر در محل دو مسابقه بانوان و آقایان حضور یافتند و در مجموع 80 هزار نفر از این رویداد و حواشی آن استقبال کردند.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان همچنین در بخش دیگری از سخنانش استقبال باشكوه مردم استان از این رویداد قرآنی را نتیجه تلاش‌های رسانه‌ها برشمرد و گفت: رسانه‌های استان با تمام بضاعت خود پای كار آمدند. تمامی ابزارهای فرهنگی و تبلیغی در استان استفاده و نزدیك به 30 بیلبورد و 100 استند در كنار بنرها و پوسترهای مختلف در سطح شهرها و راه‌های استان نصب شده است.

یادآور می‌شود، رقابت‌های بخش آوایی آقایان و بانوان این دوره از مسابقات سراسری قرآن تا 18 آذرماه در بخش آقایان در محل هتل داریوش و در بخش بانوان در مجتمع پتروشیمی ادامه دارد.

همچنین، خبرگزاری ایکنا در راستای تسهیل در امر اطلاع‌رسانی به مخاطبان قرآنی، اخبار، گزارش‌ها، مصاحبه با متسابقان و کارشناسان قرآنی در پرونده‌ای مستقل به اخبار این رویداد بزرگ قرآنی پرداخته است.

انتهای پیام
captcha