انسان تراز داوطلب خدمت به انسانیت است
کد خبر: 4186055
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

انسان تراز داوطلب خدمت به انسانیت است

امام جمعه موقت تهران در مراسم روز داوطلب، با تأکید بر اینکه انبیا در رتبه نخست خدمت و داوطلبی برای کمک به مردم قرار دارند، گفت: انسان تراز داوطلب خدمت است.

حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهرانبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه که امروز 14 آذرماه به مناسبت روز جهانی داوطلب برگزار شد، تصریح کرد: موضوع داوطلب شدن برای کمک به آحاد افراد بشر از مهم‌ترین ارکان و اصول ادیان الهی به ویژه اسلام است. اگر بخواهیم برای یک مسلمان شناسنامه تعریف کنیم از آیات قرآن می‌توان استفاده کرد. این شناسنامه از سه رکن برخوردار است. رابطه انسان با خدا، رابطه عبودیت به معنای واقعی کلمه که در نماز تجلی پیدا می‌کند‌ و رابطه سوم برای یک انسان در تراز، رابطه با انسان‌ها و عالم. این رابطه در اندیشه دینی براساس خدمت به سایر مردم بنیان نهاده شده است یعنی باید داوطلب خدمت باشیم.
 
وی افزود: انبیا در رتبه نخست خدمت و داوطلبی برای کمک به مردم قرار دارند که هستی خود را برای خدمت به مردم به میان می‌آورند. این انقلاب نیز براساس داوطلبی برای خدمت تولد و تداوم یافته است. شهدا داوطلب خدمت به ملت ایران بودند که به شهادت رسیدند و جانباران و آزادگان نیز داوطلب خدمت بودند. داوطلبی نماد انسانیت و ایمان به خداست.
 
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز غره میدان مبارزه دو گروه است؛ یک جبهه داوطلب خدمت به اسلام و یک جبهه مزدورانی که برای کشتن استخدام شده‌اند. رزمندگان غزه یک ریال حقوق نمی‌گیرند و مردم غزه داوطلب استقامت هستند. در این جنگ پیروزی با داوطلبان است. 
 
وی افزود: ما دعوت شده‌ایم برای خدمت به انسانیت، نه صرفاً برای انسان‌های مؤمن. ویژگی هلال احمر این است که برای خدمت برای انسانیت تشکیل شده است. شما مشتاق خدمت هستید و هلال احمر یک نهاد مردمی با تجربه کارآزموده است که می‌تواند حلقه ارتباط بین نیازمندان و داوطلبان باشد.
انتهای پیام
captcha