لزوم نقش‌آفرینی اساتید و مربیان در عرصه ترویج فرهنگ نماز
کد خبر: 4185596
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

لزوم نقش‌آفرینی اساتید و مربیان در عرصه ترویج فرهنگ نماز

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با تأکید بر برگزاری نشست‌های آموزشی با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در جامعه گفت: اثرگذاری مربیان و اساتید مراکز آموزشی منجر به نقش‌آفرینی هرچه بیشتر آنان بین نوجوانان و جوانان در مورد ترویج فرهنگ نماز می‌شود.

عبدالله رشیدی‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عبدالله رشیدی‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان امروز، 12 آذرماه در نشست ستاد اقامه نماز استان کردستان با اشاره به اینکه مقوله نماز یکی از مباحث حائز اهمیت در جامعه ماست، گفت: دانشگاه‌ها و آموزش‌ و ‌پرورش باید بیشتر به مقوله نماز توجه کنند و زمینه ترویج این فریضه اسلامی را در جامعه فراهم کنند چراکه زمینه‌ساز هدایت جامعه خواهد بود.

وی با تأکید بر برگزاری نشست‌های آموزشی با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان برای اهمیت انجام این فریضه دینی در جامعه افزود: اثرگذاری مربیان و اساتید مراکز آموزشی منجر به نقش‌آفرینی میان نوجوانان و جوانان در مورد ترویج فرهنگ نماز می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان بیان کرد: نماز کد مسلمان بودن همه انسان‌های مؤمن است و باید به هر شیوه ممکن برای مسلمانان این مهم تبیین و ترویج شود که این مهم عزم همگانی را می‌‌طلبد.

وی از برگزاری سی‌امین اجلاسیه سراسری نماز در سطح کشور خبر داد و گفت: کردستان ظرفیت لازم برای برگزاری اجلاسیه استانی نماز را دارد لذا باید پیگیر پربارتر برگزار شدن این اجلاسیه در استان باشیم.

رشیدی‌پور با اشاره به دعوت از حجت‌الاسلام محسن قرائتی برای حضور در این اجلاسیه خبر داد و افزود: پیش اجلاسیه سراسری نماز در استان با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

وی به استقبال مردم کردستان از برگزاری مراسم و برنامه‌های گروهی اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا پیش‌بینی می‌شود که برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در کردستان مورد استقبال مردم قرار گیرد و زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از این برنامه معنوی فراهم شود.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج در ادامه این مراسم گفت: پیامبر اکرم(ص) اولین اقدام اساسی خود را در مدینه بر بناکردن مسجد بنیاد نهاد و برهمین اساس مسجد مکانی برای اخوت، برادری، ایمان و کمک به درد و رنج محرومان و فقرا قرار گرفت.

وی حضور مدیران و مسئولان را در اقامه نماز جماعت ادارات ضروری دانست و افزود: مدیران با حضور چشمگیر و مداوم خود در نماز جماعت ادارات تبدیل به الگویی برای سایر کارکنان خود خواهند شد.

امام جمعه سنندج با اشاره به ضرورت برگزاری نماز جماعت مدارس بیان کرد: در این راستا حضور ائمه جماعت در نماز جماعت مدارس ضروری بوده و این مهم نیازمند تأمین بودجه مورد نیاز است. ائمه جماعت نیز در مدارس ضمن برپایی فریضه نماز آموزش‌های  لازم را در این زمینه را مورد تأکید قرار دهند.

وی خواستار اقامه نماز و حضور مردم در نماز جمعه شد و یادآور شد: روحانیون و ماموستایان دینی با درایت و عقلانیت مردم به ویژه نسل جوان جامعه را به سمت اقامه نماز دعوت کنند.

انتهای پیام
captcha