اعلام انزجار مشایخ پاکستان از جنایات رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4185511
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

اعلام انزجار مشایخ پاکستان از جنایات رژیم صهیونیستی

مشایخ و بزرگان زیارتگاه حضرت میان میر به نمایندگی از خانقاه‌های بزرگ پاکستان، انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی ابراز و بر ضرورت حفظ یکپارچگی و اقدام کشورهای مسلمان در دفاع از مردم ستمدیده فلسطین تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیر هارون گیلانی، سجاده‌نشین زیارتگاه حضرت میان میر در شهر لاهور ضمن حضور در خانه فرهنگ ایران با جعفر روناس، وابسته فرهنگی کشورمان دیدار و در خصوص تحکیم روابط دو کشور برادر و همسایه ایران و پاکستان گفت‌وگو کرد.

روناس در سخنانی، با اشاره به فعالیت‌های خانه فرهنگ ایران در لاهور تأکید کرد: این نمایندگی فرهنگی با تمامی مذاهب ارتباط دوستانه دارد و علاوه بر مراسم سالانه هفته وحدت در خانه فرهنگ، در مراسم اتحاد و همبستگی مذاهب گروه‌های دیگر شرکت می‌کند.

وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور گفت: در حال حاضر شرایط برای گسترش ارتباطات بین دو کشور ایران و پاکستان ایده‌آل است، زیرا رئیس جمهور ایران چندین بار علاقه‌مندی خود را برای ارتقای سطح روابط با کشور همسایه پاکستان ابراز کرده است. همکاری بین ایران و پاکستان می‌تواند پیشرفت را در منطقه و برای دو کشور رقم زند.

وی با تشریح زوایای مختلف اقدامات متجاوزنه رژیم صهیونیستی در چهل روز اخیر، نقشه‌های حامیان این رژیم را برشمرد و تأکید کرد که چنانچه برخی دول مصلحت‌طلب به بی‌تفاوتی خویش در قبال این اقدامات متوحشانه ادامه دهند راه را برای تجاوز بیشتر این رژیم هموارتر می‌کنند.

پیران سجاده‌نشین ارتباط عمیقی با ایران دارند

پیر هارون گیلانی، سجاده‌نشین زیارتگاه حضرت میان میر نیز در این دیدار گفت: ۷۰ درصد جمعیت کشور پاکستان از پیروان خانقاه‌ها و مشایخ عظام هستند و ارتقای روابط با دولت و ملت پاکستان نیازمند به توسعه مبادلات با جامعه خانقاه و عرفای پاکستان است.

وی بر ارتباط نزدیک مراکز فرهنگی ایران در پاکستان با زیارتگاه‌‌هایی که دارای شهرت بین‌المللی هستند، تأکید کرد.

پیر هارون گیلانی به نمایندگی از خانقاه‌های بزرگ پاکستان از مسئول خانه فرهنگ ایران برای حضور در خانقاه‌ها دعوت و برای بازدید از کشور ایران به منظور گسترش ارتباطات دو کشور به همراه تعدادی از مشایخ اعلام آمادگی کرد.

60 درصد کتب عارفانه پاکستان به زبان فارسی نوشته شده است

وی بیان کرد: هر کدام از خانقاه‌های بزرگ پاکستان مثل پاکپتن، سیهون، کوت متهن و پیر پگارا دارای میلیون‌ها طرفدار هستند که از سجاده‌نشینان پیروی می‌کنند.

پیر هارون گیلانی یادآور شد: پیران سجاده نشین هم ارتباط عمیقی با ایران دارند و دلیل آن، اشتراکات فرهنگی میان دو کشور است که از مهم‌ترین اشتراکات زبان فارسی است زیرا ۶۰ درصد کتب عارفانه پاکستان به زبان فارسی نوشته شده و تمامی عرفا برای درک شریعت نیاز به آموزش زبان فارسی دارند.

وی در پایان سخنانش، به نمایندگی از خانقاه‌های بزرگ پاکستان، انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی ابراز و بر ضرورت حفظ یکپارچگی و اقدام کشورهای مسلمان در دفاع از مردم ستمدیده فلسطین تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha